Fotografia chmur

Jak fotografować chmury?
Boorka - specjalista Tipy.pl

Fotografowanie wymaga patrzenia przez obiektyw aparatu. Postrzeganie obrazu ma wiele różnych wymiarów. Ogólnie patrzymy na krajobraz słabo się na nim koncentrując. Chmury zawsze są, były i będą i czasami niestety nie zwracamy na nie uwagi. Można powiedzieć niestety, ponieważ często ich piękno jest nie do opisania.
1
Najważniejsze jest trzymać aparat w pozycji stabilnej podczas otwarcia migawki. Zaleca się użycie statywu lub ułożenie sprzętu na twardej powierzchni. Poćwicz mocne trzymanie aparatu i poruszaj jedynie palcem, w celu aktywacji otwarcia migawki.
2
Używaj filtra UV lub polaryzacyjnego. Dzięki temu zwiększysz kontrast między chmurami, a niebem. Światło spolaryzowane jest maksymalne pod kątem 90 stopni w stosunku do promieni słonecznych, co z łatwością możesz sprawdzić wskazując aparat na różne części nieba. Do niektórych aparatów nie pasują przykręcane filtry, jednak nie wszystko stracone, ponieważ trzymanie filtra przed obiektywem nie jest trudnym zadaniem, poza tym obracanie filtra może również przynieść pożądany efekt. Uważaj, aby nie uchwycić palców w kadrze.
3
Użyj filtra o obojętnej gęstości, zgodnie z wymaganiami sytuacji, w której są zestawione jaśniejsze i ciemniejsze partie nieba.
4
Bądź świadomy subtelności światła. Unikaj fotografowania w ciągu dnia, gdzie oświetlenie może bardzo utrudniać ten proces. Zdjęcie wyjdzie lepsze, kiedy słońce znajduje się niżej, czyli podczas wschodu i zachodu.
5
Poznaj sztukę kompozycji. Artystyczna wartość krajobrazu z chmurami zależy często od układu poszczególnych elementów, które składają się na ostateczny obraz. Od razu wyeliminuj wszelkie natarczywe obiekty, takie jak krzewy, drzewa, słupy, czy przewody.
6
Większość aparatów, szczególnie tych używanych przez amatorów posiada funkcję automatycznej ostrości, aktywowanej przez podczerwień. Jeśli masz możliwość ustawienia opcji przesłony, możesz zwiększyć lub zmniejszyć głębię ostrości, w zależności od gustu.
7
Kiedy fotografujesz chmury wokół słońca, nie patrz bezpośrednio na słońce, użyj okularów, aby uniknąć uszkodzenia oczu.
8
Zawsze należy pamiętać, że chmury są ulotne, pojawiają się i znikają. Więc korzystaj z chwili i zrób zdjęcia.
9
Rozwijaj swoje umiejętności ciągłą praktyką i przemyśleniem ujęcia zanim się go wykona.
10
Nie zdarza się to często, jednak kiedy już się to stanie, może Cie narazić na poważny problem. Aparaty potrzebują baterii, które często się rozładowują. Więc na wszelki wypadek, noś zawsze zapasową.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane