rodzinne wakacje

Jak zorganizować rodzinne wakacje?

natalia86 - specjalista Tipy.pl
Artykuł udziela kilku cennych wskazówek dotyczących organizacji rodzinnych wakacji. Co zrobić, by wymarzony odpoczynek nie skończył się kłótnią i wzajemnymi pretensjami? Jak odpowiednio przygotować rodzinny wyjazd, aby po powrocie nie czuć rozgoryczenia?
1
Porozumienie to podstawa! Zanim zdecydujesz się czy w tym roku wybrać się nad morze czy w góry, skonsultuj się ze wszystkimi członkami rodziny. Nieważne czy planujesz romantyczny urlop we dwoje, czy wspólnie z dziećmi, zawsze warto zapytać o zdanie rodzinę. Może się bowiem okazać, że to co jest atrakcyjne dla Ciebie, niekoniecznie odpowiada reszcie. Warto czasami pójść na kompromis i zrezygnować z wymarzonego morza na rzecz ciekawszych dla reszty Mazur, ponieważ w razie niepowodzenia cała wina spadnie na Ciebie jako organizatora, na dodatek kiepskiego.
2
Organizacja - ważna rzecz! Jeśli już zdecydowaliście o miejscu, czas rozejrzeć się za jakimś noclegiem. Co zrozumiałe, w tej kwestii zazwyczaj ważna jest cena (zawsze za wysoka!), ale prawda jest taka, że na wakacjach nie da się zaoszczędzić. Nie decyduj się zatem na pensjonat położony 6 km od morza, do którego droga prowadzi przez las lub (o zgrozo!) "urokliwe mokradła". Cały urok zniknie, gdy będziesz musiała pokonywać je codziennie kilkakrotnie, szczególnie z dziećmi. Lepiej zatem zdecydować się na ciut droższy hotel, który oprócz urokliwego położenia, zapewni atrakcje w postaci placu zabaw dla dzieci, obszernego i (strzeżonego!) parkingu, a przede wszystkim względnej ciszy i spokoju.
3
Myśl o wszystkich! Podstawowy błąd, jaki popełniamy przy organizacji podróży, to... brak organizacji. Zakładamy, iż na wakacjach będziemy odpoczywać, przeczytamy zaległe książki i oddamy się słodkiemu lenistwu. No właśnie, stąd już prosta droga do największej katastrofy każdych wakacji, czyli NUDY. Aby uniknąć takiej sytuacji zastanów się, co każdy z Twoich bliskich lubi robić. Nie dla wszystkich szczytem odpoczynku jest wylegiwanie się na plaży. Ktoś z rodziny lubi zwiedzać? Poszukaj w internecie informacji, dotyczących atrakcji turystycznych, znajdujących się w pobliżu miejsca, dokąd się udajecie. Wybierasz się na urlop z dzieckiem? Nie łudź się, że będzie spokojnie towarzyszyło Ci w kąpielach słonecznych. Dziecku też trzeba zapewnić rozrywkę. Może gdzieś w pobliżu znajduje się wesołe miasteczko lub cyrk, który warto odwiedzić? Słowem, warto zwrócić uwagę czy miejscowość, do której jedziecie oferuje coś więcej poza plażą i smażalnią ryb.
4
Nie obrażaj się! Zmorą wszystkim rodzinnych wakacji jest niczym nieuzasadnione przeświadczenie, że wszyscy muszą trzymać się razem. Razem jeść, razem zwiedzać, razem się opalać i razem zdobywać Giewont. Skutkuje to tym, że po 7 dniach marzysz, aby wrócić do domu i zrobić wreszcie to, na co tylko Ty masz ochotę. Jadąc na wakacje, daj rodzinie możliwość wyboru, co chce robić w wolnym czasie. Nie planuj wszystkim każdego dnia, a co gorsze, nie narzucaj swoich pomysłów.
Nie krytykuj, gdy córka chce pójść na zakupy, a syn na dyskotekę. Nie kłóć się i nie obrażaj, że dzieci nie chcą spędzać z Tobą każdej chwili. Nikt nie lubi jak mu się mówi, co ma robić.
5
Nie zabieraj ze sobą swoich zmartwień. Masz problemy w pracy? Brakuje Ci pieniędzy? Myślisz o remoncie? Każdy z nas żyje problemami dnia codziennego, ale nie pozwól, by towarzyszyły Ci podczas urlopu. Wprowadzą Cię w podły nastrój i poczucie winy, bo "skoro mam problemy finansowe, to po co pojechałam na wakacje"? Poza tym codzienne rozważanie tego samego tematu zadręczy Twoją rodzinę, która szybko znajdzie sobie inne zajęcie, byle tylko nie słuchać Twojego narzekania. A stąd już tylko krok do nowego problemu (patrz krok 4)
6
Urlop to rzecz święta. Masz się zatem zrelaksować i pobyć ze swoją rodziną, a zatem odpoczywaj, odpoczywaj, odpoczywaj...
?

Wskazówki
* Gdyby zdarzyło się tak, że Twoje rodzinne wakacje nie spełniły Twoich oczekiwań, nie oskarżaj się i nie krytykuj. Nauczona doświadczeniem za rok nie popełnisz tego błędu.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

łańcuch rowerowy
Egipt

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Wiola
16.05.2012
Powiem szczerze, że zazwyczaj wybieram wakacje z biurem podróży - z wygody. Wiem, że oni wszystko za mnie załatwią. W ciągu roku pracuję dość intensywnie, więc w wakacje po prostu chcę się spakować, a resztę niech załatwi biuro :)