Domowe SPA

Jak zrobić sobie domowe SPA?

AgaKAgaK - specjalista Tipy.pl
Kryzys gospodarczy sprawił, że musimy rezygnować z wielu rzeczy, ale czy musi do tego należeć dbałość o stan naszego ciała i ducha? Niestety budżet nie pozwala na to, aby spędzać godziny w salonach SPA, ale to nie znaczy, że w ogóle należy z niego rezygnować. Ja ostatnio do swojego słowniczka wprowadziłam nowy termin - "Domowe SPA". Przy odrobinie pomysłowości i twórczego myślenia niektóre luksusowe zabiegi można wykonać w domu na własną rękę za niewielkie pieniądze. Przeprowadziłam kilka testów i sporządziłam listę 8 zabiegów spa, które możesz zrobić w sama w domu.
1
Notatnik
Zarezerwuj w kalendarzu swój prywatny dzień

Zawsze zapracowana, zabiegana znowu nie wiesz, kiedy minął kolejny dzień. Koniec z tym - musisz wydobyć z siebie troszkę egoizmu. Przeglądnij kalendarz i ustal sobie na najbliższe tygodnie dni zarezerwowane tylko dla ciebie.

2
Peeling ciała
Zacznij od peelingu pod prysznicem

Jeżeli chcesz mieć dzień, w którym całkowicie się zrelaksujesz i zadbasz o ciało posłuchaj specjalistów, którzy radzą, aby domowe SPA rozpocząć od gorącego prysznica w trakcie, którego zrobisz dokładnie peeling całego ciała. Nie chodzi o szybki prysznic. Musisz sobie na tą czynność zarezerwować przynajmniej pół godziny. Ważne by użyć dobrej, jakości kosmetyków – może masz już swoje sprawdzone. Możesz zrobić swój własny peeling używając do tego żółtego cukru, oliwy z oliwek oraz mieszankę owoców np. mango lub jagody dla dodania przyjemnego zapachu. Peeling jest pierwszym zabiegiem i ma na celu przygotowanie skóry do dalszych „operacji” na twoim ciele.

3
Nawilżanie ciała
Nawilżenie

Przed rozpoczęciem domowego SPA przygotuj swój ulubiony krem do ciała. Przełóż trochę balsamu do miseczki i następnie włóż do mikrofalówki dosłownie na kilka sekund. Delikatnie rozgrzany krem będzie idealnie wchłaniał się w twoją skórę. Zabieg ten nie dość, że cię zrelaksuje to da ci również poczucie luksusu.

4
Maseczka na włosach
Maseczka na włosy

Masz już za sobą peeling pod prysznicem i nawilżenie ciała. Czas, aby zająć się włosami. Na mokre włosy nałóż maseczkę odżywczą. Jest szeroka gama produktów, które będą miały zastosowanie do twojego typu włosów, więc zadbaj wcześniej, aby odpowiedni produkt znalazł się w twojej łazience. Po nałożeniu maseczki owiń włosy ręcznikiem i zajmij się kolejnymi etapami domowego spa.

5
Maseczka na twarzy
Maseczka na twarz

Gdy ciało jest jeszcze nagrzane, a pory są rozszerzone to jest najlepszy czas, aby nałożyć maseczkę na twarz. Wiesz, jaki masz typ skóry – tłusta, słucha, mieszana czy ze skłonnością to trądziku. Kup wcześniej maseczkę do twojego typu skóry – możesz ją kupić w drogerii, aptece bądź przygotować ją sobie sama. Polecam maseczkę przygotowaną z awokado, bananów, płatków owsianych i białka – składniki należy wymieszać.

6
Pedicure domowy
Pedicure

W czasie, kiedy trzymasz maseczkę na twarzy możesz zabrać się za pedicure. Przygotuj miseczkę z ciepłą wodą i mocz w niej stopy przez 15minut. Gdy skóra będzie miękka złuszcz martwy naskórek najlepiej peelingując stopy. Osusz stopy i wypumeksuj pozostałości zrogowaciałej skóry. Obetnij paznokcie na równo, – aby nie wrastały, a następnie pomaluj je swoim ulubionym kolorem.

7
Kremowanie twarzy
Nakremuj twarz

Czas, w którym miałaś trzymać maseczkę na twarzy minął. Zmywaj ją pod strumieniem letniej wody masując twarz kolistymi ruchami. Możesz użyć specjalnej szczoteczki do zmywania twarzy. Wytrzyj twarz suchą miękką ściereczką. Ja używam specjalna ściereczkę z mikrofibry która przeznaczona jest do mycia i osuszania twarzy (ściereczkę tą można kupić w perfumeriach Douglas). Po osuszeniu nałóż na twarz krem, ale wcieraj go kolistymi ruchami dla pobudzenia krążenia krwi.

8
Manicure domowy
Manicure

Manicure będzie ostatnim zabiegiem domowego spa. Paznokciami zajmujemy się na koniec, aby miały wystarczająco dużo czasu do wyschnięcia. Oczyść paznokcie z wcześniejszego lakieru i przytnij je do pożądanego kształtu. Następie namocz je w miseczce z ciepłą wodą i sokiem z cytryny. Dłonie mocz 15 minut. Zrób peeling dłoni, osusz ręce i przesuń skórki specjalnym patyczkiem do tego przeznaczonym. Płytkę paznokci wygładź polerką a następnie pomaluj ulubionym lakierem. Odczekaj aż lakier dobrze wyschnie.

?

Wskazówki
* Już znasz 8 kroków jak zafundować sobie relaksujący dzień nie wychodząc z domu. Kosmetyki potrzebne do tak fantastycznej odbudowy ciała znajdują się praktycznie w każdej łazience. Jeżeli cię stać możesz oczywiście zainwestować w droższe produkty, ale nie ma takiej konieczności. Zrób ten pierwszy krok i zarezerwuj sesje SPA tylko i wyłącznie dla siebie.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

ozdabianie paznokci - wzory
nakładanie brokatu na paznokcie
zadbane dłonie i stopy

Komentarze (0)

* Pola wymagane