Jajka z fioletowym białkiem

Jak zrobić jajka z fioletowym białkiem?
KiciaKicia - specjalista Tipy.pl

Pisanki są piękne, ale jak zdejmiesz skorupkę pozostaje zwykłe białe jajo. Ale nie tylko, często na żółtku jest ciemna obwódka lub jajko nie che się ładnie obierać. Poniższa instrukcja pozwoli otrzymać łatwo obierające się jajo z zabarwionym białkiem i będzie ono zdatne do spożycia, bo barwnikiem będzie sok z buraków a żółtko będzie bez ciemnej obwódki, jeżeli zastosujesz się dokładnie do wskazówek.
P

* buraki
* jaja

1
Włóż do garnka jaja, nalej wody aby przykryła jajka około 2 cm. Doprowadź do wrzenia. Czas od zagotowania zimnej wody w garnku 6cioma jajkami to około 5 minut.
2
Od zagotowania wody gotuj jaja prze 1 minutę, pilnując czasu. Najlepiej ustawić timer.
3
Po upływie minuty wyłącz gaz, nie odlewaj wody, tylko przykryj garnek pokrywką i pozostaw na 10 minut. Ponownie najlepiej ustawić czasomierz.
4
W międzyczasie przygotuj kąpiel lodową, czyli dużą miskę z wodą i kostkami lodu. Nie za dużo lodu, musi pozostać miejsce na jajka.
5
Po 10 minutach odlej wodę z garnka i delikatnie przełóż jajka do miski. Pozostaw na 5 minut.
6
Obierz jajka ze skorupek.
7
Chcąc je zabarwić, obrane włóż do koncentratu z buraczków na 24 h. Białko pochłonie jedynie kolor, nie smak.
?

Wskazówki
* Pamiętaj, że to są już obrane jajka, więc nie powinno się przechowywać dłużej niż 48h.
* Po pokrojeniu na plastry żółtko po kilku godzinach pochłonie czerwony kolor z buraczków, więc należy je pokroić zaraz przed podaniem.

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane