mysz

Jak opiekować się myszką?
kamilcia661kamilcia661 - specjalista Tipy.pl

Będziesz miał/a myszkę ? Tu dowiesz się jak urządzić dla niej klatkę i czym karmić mysz, żeby cieszyła się dobrym zdrowiem. Zapraszam do lektury.
1
myszki
Wybór myszy.

Możemy myszkę kupić od hodowcy lub w sklepie zoologicznym. Wybieramy myszkę zdrową, ruchliwą. Nie bierzcie myszki, która ma ślady zadrapań lub niezdrowo wyglądającą sierść. Najlepiej zdecydować się od razu na dwie myszki. W towarzystwie będzie im raźniej.
2
myszka w klatce
Klatka.

Wybieramy klatkę, akwarium jest gorsze. Odpowiednia klatka ma wymiary 40cm x 25cm x 30cm. Te o nieco innych wymiarach też powinny być dobre. Najlepiej wybrać klatkę dwupiętrową, ponieważ myszki lubią się wspinać.
Jeśli chodzi o ściółkę, najlepiej wybrać trociny. Jeśli mamy dwupiętrową klatkę, trociny dajemy TYLKO na dolną część. Trocin nie żałujemy, bo myszka lubi sobie w nich kopać.
3
Klatka
Potrzebne rzeczy.

- Poidełko. Poidełko przyczepiamy do klatki. Nigdy nie lejemy do pełna wody! Powinna jej być taka ilość, żeby następnego dnia nie trzeba było jej wylewać, tylko wlać całkiem nową. Przynajmniej co dwa tygodnie płuczemy poidełko.

- Miseczka. Miseczka na karmę powinna być średnich rozmiarów. Wokoło miseczki sypiemy nieco mniej trocin, by myszka grzebiąc w nich nie nasypała ich do karmy.

- Domek. Kupujemy domek lub coś, w czym myszka mogła by się schować. Do domku też sypiemy trociny, bo myszka prawdopodobnie będzie w nim spać. Domek nie może być za mały. Musi być na tyle duży, by myszka mogła się w nim poruszać, ale nie przesadzajmy z jego wielkością.
4
klatka dla myszy
Dodatki.

Potrzebujemy jeszcze dodatków, by myszce było lepiej! Można kupić dodatkowy domek, drabinki, tunele.
5
myszka w klatce
Karmienie.

W sklepie są specjalne pokarmy dla myszy. Można je również karmić: zbożem, serem żółtym, siankiem, warzywami, owocami - byle nie cytrusami.
Można jej też podawać przysmaki przeznaczone dla świnek morskich i chomików.

Komentarze (6)

* Pola wymagane

KD
22.05.2019
największa bzdura dotyczy wymiarów klatki. Są one zdecydowanie za małe, nawet dla jednej myszki! Większość karm na rynku, a już zwłaszcza te w sklepach sieciowych, to zło, które nie dość, że sporo kosztuje, to nie jest pełnowartościowym pokarmem dla myszek.
Ela
17.05.2019
Jak się myszkę dobrze traktuje i będzie nas kojarzyć z miłym delikatnym dotykiem, traktowaniem, moze być tak, że na rękę będzie sama wchodzić ,nie będzie gryźć i uciekać, a jak się je wypuszcza i dobrze pilnuje, to nie uciekają z klatki bo traktują ją jak dom, ale wiadomo pilnować trzeba !!!!
Grejka
01.10.2017
Optymalne wymiary to 60 x 40 cm, zwierząt NIE MOŻNA kupować w sklepie zoologicznym. Większość specjalnych pokarmów dla myszy nie nie nadaje się do użytku. Trociny pylą i są szkodliwe dla zdrowia gryzoni i ludzi. Myszy nie mogą jeść sera, to tylko mit.
Onaizwierzaki
10.08.2016
Miałam cztery chomiki a teraz dla odmiany chciałabym kupić sobie myszkę... Polecesz? Bo jeszcze się wacham. Opowiesz mi czy śmierdzą?,gryzą?uciekają?
Oraz jakiej wielkości mają mieć klatkę? Jeśli ktoś z was wie także proszę o odpowiedź
Pozdrawiam onaizwierzaki
gryfinko
25.03.2013
W żadnym wypadku nie dawaj jej trawy a ni platkuw
Lexi510
28.02.2013
ja mam takie pytanko. Czytam to pierwszy raz a niedługo kupuję myszki (niestety z zoologa) i wiem co potrzebują ale chciałabym wiedzieć czy mogę im dawać zieloną trawę i płatki kukurydziane. Ktoś powiedział że mogę, to prawda???