nadziewanie pączków

Jak nadziewać pączki?

AngeloAngelo - specjalista Tipy.pl
Nadziewanie pączków jest bardzo proste pod warunkiem że wie się jak to zrobić. Nadzienie może się przebijać przez ciasto podczas formowania czy rozlewać. Poniżej dowiesz się jak nadziać pączka, aby wyglądał tak jak ten kupiony w piekarni.
1
Szpryca lub strzykawka

Najpewniejszym sposobem nadziewania pączków jest użycie szprycy. Możemy to zrobić przed albo po smażeniu. Szpryce możesz kupić na Allegro. Jest to normalna szpryca jaką się używa do dekorowania tortów.

Jeśli nie masz szprycy cukierniczej to do nadziewania pączków możesz użyć również dużej strzykawki. Strzykawka powinna być jednak największa, jaką znajdziesz w aptece.

Nadziewanie poprzez sklejanie ciasta

Ciasto rozwałkuj na grubość około 8-10mm a następnie wytnij z niego szklanką krążki. Na krążek nałóż marmoladę, przyłóż drugim krążkiem, zlep boki poprzez uciskanie i naciąganie ciasta, odetnij brzegi szklanką a następnie pozostaw do wyrośnięcia.

2
Używanie szprycy lub strzykawki

Nadzienie po prostu wstrzyknij w środek pączka wkuwając się od góry albo z boku. Nadziewać pączki można przed lub po usmażeniu, jednak nadziewanie po jest dużo bezpieczniejsze (wyjaśnione poniżej).

3
Konsystencja ciasta i nadzienia

Jeśli chcesz nadziać pączki w tradycyjny sposób, przed smażeniem należy nałożyć trochę nadzienia na ciasto, zakleić i uformować kulę. Musisz jednak pamiętać że nadzienie nie może być ani za rzadkie, ani za gęste. Powinno być jak najbardziej zbliżone do konsystencji ciasta. Zbyt twarde przebije ciasto zaś zbyt rzadkie się rozleje i nie pozwoli ci nawet skleić dobrze pączka.

Jeśli nadzienie, którym chcesz wypełnić pączka jest rzadkie wówczas użyj szprycy ale dopiero po usmażeniu się pączków.

4
Co zrobić, aby ciasto nie popękało podczas smażenia?

Zaklejanie ciasta może być nieco ryzykowne, gdyż, jeśli ciasto nie będzie odpowiedniej gęstości, to może ono nam popękać podczas smażenia a nadzienie zabrudzi nam olej. Jeśli wolisz jednak nadziewać pączki przed smażeniem, to dobrze jest dodać do ciasta pół kieliszka octu, żeby pączki nie popękały przy smażeniu.

?

Wskazówki
* Najlepiej nadziewać pączki po ich usmażeniu. Ten sposób jest dużo bezpieczniejszy - przynajmniej dla osób niewprawionych w pieczeniu pączków.

Powiązane porady

pączki
pączki ziemniaczane

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Asmodeus
04.02.2016
Mozna zaraz po pieczeniu jak są gorące...
Klaudia
04.02.2016
Przy nadziewaniu pączku po smażeniu. Robić po najlepiej gdy są dopiero usmażona czy jak już będą zimne? Pozdrawiam.
apollo
01.03.2010
Palce lizac