Jajko

Jak wykorzystać białko w sposób niekulinarny?

UrodaUroda - specjalista Tipy.pl
Jak wykorzystać jajko? Nie na miękko ani sadzone, nie jajecznica ani omlet, ale w charakterze środka czyszczącego oraz bardzo skutecznego kosmetyku. A skorupki na wydmuszki. Poniżej znajdziesz ciekawe zastosowanie dla białka z jajka.
1
Ramy od obrazów oraz złocenia na meblach zabłysną jak nowe, jeżeli oczyścimy je pianą z białka ubitego na sztywno z dodatkiem paru kropel „Bielinki”. Pianę należy rozprowadzić pędzelkiem. Po całkowitym wyschnięciu wypolerować miękką szmatką.
2
Srebrne sztućce, talerze i dzbanuszki czyścimy białkiem ubitym na sztywną pianę i polerujemy flanelą.
3
Kryształowe karafki i wazony, w których pozostał osad z wody lub alkoholu czyścimy za pomocą skorupek z jaj. Należy wrzucić je do środka, nalać trochę wody i potrząsnąć. Odstawić na chwilę i znowu potrząsnąć aż do zniknięcia osadu. Dokładnie wypłukać zimną wodą.
4
Żółtawe plamy pozostawione na bieliźnie przez zbyt gorące żelazko, można usunąć za pomocą piany z białka z dodatkiem soli. Pianę nałożyć na plamę i pozostawić na 10-15 minut. Spłukać letnią wodą. Jeżeli jest to konieczne zabieg powtórzyć po całkowitym wyschnięciu.
5
Zieloną roślinę, która usycha z niewiadomych powodów można czasem uratować wlewając do doniczki surowe białko.
6
Przetłuszczone włosy można „umyć na sucho” wcierając w skórę głowy pianę z jednego białka. Po wyschnięciu piany należy dokładnie wyszczotkować włosy. Będą puszyste jak świeżo umyte.
7
Stwardnienia skóry, odmrożenia zmiękczy wcierany 2 razy dziennie płyn składający się z 2 łyżek oleju rycynowego, 1 łyżki octu i 1 łyżki surowego białka.

Powiązane porady

czyszczenie srebra
odświeżone buty
usuwanie pleśni

Komentarze (0)

* Pola wymagane