jedzenie słodyczy

Jak się powstrzymać od jedzenia słodyczy?

LaBambaLaBamba - specjalista Tipy.pl
jedzenie słodyczy
1 z 11
Chcesz utrzymać dietę, ale nie możesz powstrzymać się od jedzenia słodyczy? Ciągle masz ochotę na batonika, czekoladę czy pączka? Jeśli Twój umysł w 95% zajęty jest rozmyślaniem o przeróżnych słodyczach wypróbuj poniższe sposoby.
1
ograniczenie apetytu na słodycze - krok 1
Zwiększ spożycie białka. Często mamy ochotę na coś słodkiego a tak naprawdę nasz organizm domaga się białka. Nie dzieje się tak jednak u wszystkich osób. Sytuacja ta jest podobna jak z łaknieniem. Niektórzy mają ochotę na jakąkolwiek przekąskę a okazuje się że brakuje im płynu w organizmie i wystarczy się czegoś napić. Jeśli zatem zjesz jajko lub pierś z kurczaka a ochota na słodycze nie minie wypróbuj kolejne porady.
2
Unikaj pokus. Idź do lodówki, spiżarni i oczyść je z wszelkich batoników, czekolad, cukierków, lodów, ciastek itp. Obiecaj sobie, że nigdy nie będziesz kupować w sklepie słodyczy. Robiąc zakupy omijaj półki z słodkościami szerokim łukiem.
3
Jeśli poczujesz potrzebę zjedzenia czegoś słodkiego odczekaj 10 minut. Zrób coś innego. Dobrym nawykiem jest spacer zamiast jedzenie deseru przy TV.
4
Jeśli po 10 minutach nadal będziesz myśleć o słodkim wypłucz usta płynem antyseptycznym albo umyj zęby. Smak w ustach po tym zabiegu nie będzie dobrze się komponował ze słodyczami więc istnieje spore prawdopodobieństwo, że ochota na słodkie minie.
5
Jeśli potrzebujesz bardziej dramatycznych sposobów wypróbuj żucie liści Gymnema Sylvestre. Po godzinie do dwóch będzie ci się wydawało, że niesłodzone produkty smakują lepiej niż te z zawartością cukru.
6
Zastąp cukierki, czekoladki i cukier owocami i miodem. Cukier zawarty w owocach jest trawiony inaczej niż puste kalorie zawarte w białym cukrze który dodawany jest do większości słodyczy i napojów. Błonnik zawarty w owocach spowalnia wchłanianie cukru więc nie jesteś narażony na spadki i skoki poziomu cukru we krwi.
7
Wybieraj jakość a nie ilość. Zjedz mały kawałek 70% czarnej czekolady zamiast batonika. Zjedz gałkę dobrych lodów zamiast ich wiadro w wersji light. Przyjemność będzie większa a na dłuższy dystans ilość spożywanego cukru spadnie.
8
Czytaj etykietki. Możesz być zaskoczony jak dużo cukru znajduje się w większości produktów które spożywasz. Zwracanie uwagi na zawartość cukru może ci pomóc unikać produktów z wysokim indeksem glikemicznym oraz pomóc w walce z uzależnieniem od słodyczy.
9
Udoskonal swoją dietę. Jest kilka sposobów na to, jednak poniższe pozwolą w walce z uzależnieniem od słodkiego:

- Jedz więcej produktów pełnoziarnistych, zdrowych tłuszczy czy chudego mięsa a będziesz czuł się pełny i zadowolony,

- jedz często ale w niewielkich ilościach aby utrzymać stabilny poziom cukru we krwi i wyeliminować sygnały organizmu domagającego jego wyrównania,

- pamiętaj o dziennej dawce witamin. Niektóre składniki odżywcze pomagają zachować równowagę cukru we krwi zatem upewnij się że twojemu organizmowi nic nie brakuje zażywając odpowiednie suplementy diety.
10
Walcz z hipoglikemią i niskim poziomem cukru we krwi poprzez:

- jedz śniadanie które nie jest słodkie, przykładowo brązowy ryż i duszone warzywa.

- nie jedz słodyczy (łącznie z owocami, mąką rafinowaną i wszelkimi słodyczami) do godziny 15. Po tej godzinie zjedz raczej owoc niż słodycze zawierające cukier rafinowany. Jedzenie słodyczy rano lub wieczorem zwiększa chęć ich spożywania w ciągu dnia.

- Jeśli masz nieodpartą potrzebę zjedzenia czegoś słodkiego o godzinie 10 - 10:30 czy 14-16, wypij szklankę soku warzywnego.

- unikaj słodzików. Badania dowodzą, że spożywanie słodzika wpływa na wzmożone łaknienie cukru.
?

Wskazówki
* Pokonać ciągoty do słodyczy pomogą ci suplementy zawierające HCA - kwas hydroksycytrynowy. Substancję tę pozyskuje się z rośliny o nazwie Garcinia Cambogia. Suplementy takie bez problemu kupisz w internecie (np. tutaj).

Strona 1 z 11

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (19)

* Pola wymagane

marianna.kozub89
10.12.2015
Moment w którym ma się ochotę na coś słodkiego to najgorszy czas. Walka z nim jest trudna. Jednak, aby wygrać w tej walce albo nie dopuścić do niej stosuję kilka sztuczek. Po pierwsze nie mam w domu nic słodkiego, więc nawet jak mam ochotę na zjedzenie czegoś to nie mam tego, a zazwyczaj nie chce mi się iść do sklepu. Po drugie staram się nie dopuścić do spadku cukru w moim organizmie. W związku z tym staram się jeść często, ale małe porcje. Po trzecie chęć na słodkie zaspokajam owocami, które oprócz tego że są słodkie mają też wiele witamin.
Krakusek
08.09.2015
Cieniutka kromka chlebka z serem i miodem (lub sam plasterek sera z miodem) zaspokoją "głód na słodkie", mnie pomaga, powodzenia wszystkim łasuchom życzę
Daniel
09.03.2015
gdzie kupić liście Gymnema Sylvestre.
zioła
09.03.2015
to nie ty chcesz słodyczy To twoje PASOŻYTY każą ci jeść słodycze. Masz helicobacter pylorii. Potem wchodza następne- okradja cie z witamin minerałow i hormonów. Poczytaj o słoniowaciżnie. Przekonasz się ze to pasożyty wydają polecenia twojm upodobaniom smakowym Nie bierz antybiotyków, bo 3 miesiące po antybiotykach wracja Hp i dodatkowo drożdzyca. A cukru chce ci się jak nigdy do tej pory. tylko zioła bez skutków ubocznych tepią pasożyty.
she
09.03.2015
od samego patrzenia mam wzmozony slinotok :(
Majka
09.03.2015
Nie znam innego sposobu jak głowa - trzeba wiedzieć że szkodzi i już. Wtedy jedyny skuteczny sposób to nie jemy - samozaparcie...
lu24
09.03.2015
A ja mam niezawodny choć troszkę obrzydliwy sposób - choć nie troszkę a bardzo obrzydliwy - więc jak tylko jestem w sklepie i mam ochotę na słodkości to wyobrażam sobie jak były produkowane przez faceta który się nie myje od pół roku itp.... wielkie pole do wyobraźni - pomaga - od razu przechodzi ochota na smakołyki
Inka
09.03.2015
Artykuł może i ciekawy, może i sposoby działają, ale nie na mnie. Zjem obiad i zaraz sięgam po słodkie, na dzień dobry kawa i słodkie, na dobranoc słodkie. Dodam że ważę 53 kg, i nie choruję , wię cchyba wszystko zależy od organizmu co i jak trawi czy spala ...
Terenia
09.03.2015
Poczytajcie sobie Odchudzanie z elementami fizjologii i biochemii, naprawde warto :)
IzabelaKorwińska2
12.02.2015
Nie jest łatwo ale kategoryczne przestrzeganie diety bardzo męczy i frustruje. Dlatego pozwalam sobie od czasu do czasu na fastfooda czy coś słodkiego. Z acetomale nie grozi, że odłoży mi się to w boczkach. :)