7 letnie dziecko grające w szachy

Gry dla dzieci od 7 lat

Boorka - specjalista Tipy.pl
Poniżej znajdziesz kilka gier rozwijających umysł i wyobraźnię oraz zabawy grupowe nadające się na urodziny czy inne imprezy dla dzieci. Zabawy te przeznaczone są dla dzieci od 7 lat.
1

Gry na wyobraźnię.

Anagramy.

Od 7 roku życia. Napisz na kartce imię dziecka lub inne słowo (możesz również wymieszać litery), następnie poproś o przestawienie liter, tak aby utworzyć kolejny wyraz.

2
Przeciwności.

Od 6 roku życia. Proponujesz słowo, na przykład słoneczny, i prosisz dziecko o podanie słowa przeciwnego, na przykład pochmurny. W przypadku dzieci starszych używaj słów bardziej wyszukanych, na przykład atak/obrona.

3

Gry komunikacyjne i motywacyjne.

Sprawdzian wiedzy.

Od 7 roku życia. Poproś dziecko o przepytanie Ciebie z materiałów, które aktualnie przerabia w szkole. Dzięki temu lepiej zapamięta i będzie mogło zadawać pytania.

4
Maniery przy stole.

Od 6 roku życia. Podczas spożywania posiłku przy stole, przypisz wartości punktowe do pewnych czynności, na przykład położenie serwetki na kolanach itp. (plus jeden punkt), rozmowa z pełnymi ustami itp. (minus jeden punkt), następnie obserwuj dzieci dokładnie i po kolacji poinformuj każdego o liczbie uzyskanych punktów. Kto zbierze najwięcej wygrywa. Możesz również obiecać dzieciom kolację w ulubionej restauracji, pod warunkiem uzyskania określonej liczby punktów.

5

Gry na przyjęcia.

Tajemnicza torebka.

Od 4 do 8 roku życia. Zbierz kilkanaście przedmiotów o dziwnej teksturze, na przykład wacik, spinacz do papieru, plastelina, awokado i rozmieść je osobno w małych torebkach. Następnie ustaw je w rzędzie i poproś dzieci o zgadywanie poprzez dotyk, co jest w środku.

6
Podaj dalej.

Od 3 do 8 roku życia. Opakuj ozdobnym papierem zabawkę lub smakołyk i zabezpiecz taśmą, następnie dołóż do tego kolejny prezent i ponownie opakuj papierem. Kontynuuj, aby zapakować tyle prezentów ile będzie dzieci. Posadź małych gości w kółku, włącz muzykę i poproś o podawanie prezentowej kulki kolejnej osobie. Kiedy muzyka przestaje grać, osoba, która trzyma kulę rozpakowuje jeden prezent dla siebie. I podaje kulę dalej. Pamiętaj, aby zatrzymać muzykę w odpowiednim czasie, tak aby każdy dostał małą nagrodę.

7
Wyścig z monetami.

Od 5 do 10 roku życia. W zależności od liczby dzieci, podziel je na 2 lub więcej drużyn, ustaw je w szeregach i daj im po 1 kubku z taką samą ilością groszy. Po drugiej stronie pomieszczenia umieść pojemniki dla każdej z drużyn. Po sygnale każde z pierwszych dzieci musi umieścić monetę między kolanami i idzie tak szybko jak potrafi do pojemnika, oczywiście z umieszczoną na swoim miejscu monetą i wrzuca ją do pojemnika, nie używając rąk. Następnie wraca do reszty i kolejna osoba może zrobić to samo. Drużyna, która pierwsza opróżni kubek, wygrywa. Dla mniejszych dzieci użyj nieco większych pojemników, na przykład wiaderek.

8
Wyścig na ubiór.

Od 5 do 10 roku życia. Zanim goście przyjadą przygotuj dwa stosy większych rozmiarów ubrań: spodni, koszulek, bluz, czapek, szalików i rękawiczek. Podziel dzieci na dwie drużyny i ustaw w kolejkach. Po sygnale pierwsze dziecko z każdej drużyny biegnie do stosu, zakłada całą odzież, odwraca się, zdejmuje ją i wraca do drużyny. Po czym kolejna osoba robi to samo. Pierwsza drużyna, która ukończy wyścig, wygrywa.

9
Rzut Wodnych balonów.

Od 5 do 12 roku życia. Dobierz dzieci w pary i daj każdej balon wypełniony wodą. Rozstaw dzieci w dwóch rzędach, tak, aby pary były rozdzielone i stały naprzeciw siebie. Na Twój sygnał, dzieci trzymające balony rzucają je do swoich partnerów. Po każdym rzucie wszyscy robią krok w tył, dla utrudnienia zabawy. Para, która upuści balon odpada, wygrywa ta co zostaje jako ostatnia.

10
Wyścig jajek.

Od 4 do 10 roku życia. Wyścigi jajek na trawniku polegają na popychaniu ich nosami przez dzieci. Kto pierwszy przekroczy linię mety, wygrywa.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Instrukcja robienia łódki z papieru
mapa skarbów

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane