Adriana Lima

Jak fotografować akty?
Boorka - specjalista Tipy.pl

Fotografowanie aktów może na początku wydać się bardzo trudne do wykonania. Jednak tak jak inne rzeczy i to jest kwestią przyzwyczajenia. Kiedy się je osiągnie, pełen profesjonalizm będzie w zasięgu ręki. Poniżej znajduje się kilka wskazówek, które pomogą Ci przejść przez tę drogę.
1
Zanim zaczniesz sesję zdjęciową, przemyśl aranżację i to co chcesz osiągnąć. Pamiętaj, iż nie jest to zwiedzanie z fotografowaniem obiektów, dlatego przygotowanie jest tutaj niezbędne. Jeśli brakuje Ci pomysłów, przejrzyj gazety lub poszukaj inspiracji w Internecie. Taką klasyczną pozycją jest ujęcie tyłu modelki, z ostrością na plecach. Najtrudniej będzie zacząć, jednak kilka pierwszych zdjęć powinno rozluźnić obie strony.
2
Fotografia aktu
Zdjęcia w czerni i bieli są najlepszym rozwiązaniem na akty. Fotografie w kolorach ukazują więcej niedoskonałości, których należy uniknąć przy tego typu zdjęciach. Opcja czerni i bieli na ciele, pozwala się skupiać bardziej na kształtach, oświetleniu, cieniach itp.
3
Podczas przygotowywania do sesji nie zapomnij ogrzać nieco pomieszczenie, w którym będzie się ona odbywać. Wiedz, że trudno jest pozować i być zrelaksowanym osobie, która trzęsie się z zimna.
4
James Christopher - fotografia aktu 1
Do fotografowania aktów najlepiej nadaje się obiektyw o dużej ogniskowej. Pozwala on na utrzymanie większego dystansu do osoby pozującej, co da jej nieco więcej przestrzeni, dzięki, której poczuje się bardziej zrelaksowana.
5
James Christopher - fotografia aktu 2
Pamiętaj, iż podczas fotografowania aktów anonimowość bardzo ułatwia sprawę. Na zdjęciach, gdzie osoba pozująca patrzy się w obiektyw, wydaje się być bardziej rozkojarzona, aniżeli na fotografiach, na których patrzy w inną stronę. Poza tym odwrócenie głowy od aparatu wprowadzi nutę tajemniczości do całego obrazu.
6
James Christopher - fotografia aktu 3
Ważne jest, aby stworzyć nastrój zabawy i relaksu. Zanim przystąpicie do robienia jakichkolwiek zdjęć, poznaj osobę, która będzie Ci pozować. Dzięki temu obojgu wam będzie łatwiej rozmawiać i żartować w celu rozluźnienia sytuacji. Przygotuj także szlafrok lub kocyk, aby w przerwach Twoja modelka mogą się okryć. Koca lub pościeli możecie użyć także jako rekwizytu podczas sesji zdjęciowej.
7
James Christopher - fotografia aktu 4
Jeśli chcesz wykonać swoje małe studio w domu, najlepiej wypróbuj kilka ustawień. Na przykład jako tło możesz użyć czarnego materiału i kilku lamp rozstawionych po bokach, natomiast modelkę przykryć białą pościelą. Do innych ujęć zamiast sztucznego światła wykorzystaj dzienne, montując studio blisko okna. Przy każdym ustawieniu pamiętaj o tym, aby osoba która będzie Ci pozować mogła czuć się komfortowo.
8
Podczas fotografowania aktów, najlepiej sprawdzają się proste i naturalne pozycje. Postaraj się nie patrzeć na modelkę jako obiekt, tylko jako „krajobraz”, poszukując najlepszego oświetlenia i uwydatnienia kształtów. Poproś osobę pozującą o to by stanęła, usiadła lub się położyła w wygodnej dla niej pozycji, następnie popatrz na nią z różnych perspektyw i wybierz najkorzystniejszą.
9
Jak wiadomo, czasami mniej oznacza więcej. Nie bój się więc zakrywać modelkę pościelą, ubierając ją w rozpiętą koszulę lub pozwalając jej na użycie do tego swoich dłoni.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane