Zdjęcie oczu Jayati Saha

Jak fotografować oczy?
Boorka - specjalista Tipy.pl

Jak wiadomo oczy są odzwierciedleniem duszy. Tak samo jest w fotografii. Ekspresja oczu osób fotografowanych przyczynia się do przyciągania odbiorców. Aby je uwydatnić na obrazie, skorzystaj z poniższych wskazówek.
1
Fotografia oczu Bhavpreet Ghai
Przygotuj odpowiednio swój obiekt.

Przed rozpoczęciem sesji zdjęciowej, spędź chwilę czasu z osobą, którą masz zamiar fotografować i wytłumacz jej co chcesz przedstawić na obrazach i jaki jest główny cel. Przekaż także kilka wskazówek dotyczących emocji jakie chcesz uzyskać od odbiorców podczas przeglądania fotografii. Wyjaśnij, iż masz zamiar się skupiać głównie na oczach, więc może zrelaksować swoje ciało i skoncentrować się na wyrażeniu uczuć poprzez oczy.

2
Zielone oczy
Rekwizyty.

Użycie rekwizytów założonych na głowę takich jak chusta, może przyczynić się do podkreślenia oczu. Jednak pamiętaj, że nie każdy może czuć się komfortowo w takiej sytuacji. W takim przypadku poproś obiekt o założenie ubrań w neutralnych, matowych kolorach, które nie będą przykuwały uwagi widza. Unikaj również błyszczącej i kolorowej biżuterii.

3
Fotografia oczu Romesh Dhamija
Błysk w oku.

Uzyskanie błysku w oku może mieć doskonały efekt na obrazie i przyczyni się do nadania nowego wymiaru oczom. Uzyskasz go uwieczniając małe odbicie źródła światła na źrenicach osoby fotografowanej. Potrzebne Ci do tego będzie odpowiednie oświetlenie. Jeśli sesja odbywa się na zewnątrz, błysk w oku możesz uzyskać ustawiając obiekt w miejscu zacienionym pod kątem ok. 45 stopni do słońca. Jeśli natomiast fotografujesz obiekt w pomieszczeniu, skieruj jego twarz w stronę okna, które znajduje się bezpośrednio za aparatem. Podczas używania sztucznego oświetlenia, przemieść go z jednego miejsca do drugiego sprawdzając, gdzie można uzyskać najlepszy efekt.

4
Unikaj używania lampy błyskowej z aparatu.

Lampa błyskowa z aparatu to najbardziej nieodpowiedni rodzaj oświetlenia obiektu, ponieważ powoduje efekt czerwonych oczu. Jeśli konieczne jest użycie sztucznego oświetlenia, wykorzystaj oświetlenie zewnętrzne, lub skieruj lampę w kierunku sufitu, bądź innego przedmiotu.

5
Naturalne reakcje.

Najlepszym sposobem na właściwej ekspresji oczu jest wywołanie poszczególnych reakcji emocjonalnych u fotografowanego obiektu. Można to zrobić poprzez zaangażowanie go w rozmowę, na przykład na temat doświadczeń z dzieciństwa, radosnych wspomnień, przyjaciół i innych bliskich osób.

6
Fotografia oczu
Kompozycja.

Kiedy Twoim celem jest fotografowanie oczu, dlaczego masz fotografować inne części. Spróbuj uchwycić tylko oczy. Może się to wydawać bardzo łatwe, jednak takie nie jest, ponieważ trudno pominąć resztę szczegółów. Wypróbuj różne poziomy przybliżeń. Zrób wcześniej kilka testowych zdjęć, aby określić jaki rodzaj kompozycji jest najlepszy i pracuj z nim od początku do końca.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane