Zasypianie w dzień

Jak nie spać w dzień?
Boorka - specjalista Tipy.pl

Jeśli miewasz czasami takie dni, w których czujesz bezustannie zmęczenie. Podzielę się z tobą moimi sposobami na pobudzenie. Nie są skomplikowane, jednak należy pamiętać o regularności. Dzięki temu poczujesz się bardziej wypoczęta i będziesz miała więcej energii do działania. Zdziwisz się jak niewiele potrzeba, by poprawić swoje samopoczucie. Poniżej znajdziesz sprawdzone wskazówki, dzięki którym dowiesz się jak nie spać w dzień.
1
Śniadanie to najważniejszy posiłek.

To stwierdzenie wydaje się banalnym, jednak jest prawdą. Wiele osób nie je śniadania, ponieważ nie odczuwa głodu zaraz po przebudzeniu. Jednak pamiętaj, że to niemal gwarancja uczucia senności trwającego przez cały dzień. Śniadanie zjedzone od razu po przebudzeniu przyspiesza metabolizm. Dlatego nie tylko spożywaj śniadanie, ale postaraj się aby było bardzo pożywne.

2
Aerobik lub basen.

Wykonywanie ćwiczeń kilka razy w tygodniu może przyczynić się do lepszego samopoczucia. Aerobik poprawia krążenie krwi i powoduje szybsze bicie serca. Jeśli nie masz czasu, aby wybrać się do klubu fitness, poćwicz w domu, a rezultat zobaczysz niemal natychmiast.

3
Aktywność.

Nawet jeśli ćwiczenia nie zawsze są praktyczne, poza tym nie zawsze możesz znaleźć na nie czas, wprowadź nieco więcej ruchu do codziennych czynności. Zamiast windy użyj schodów, zamiast jazdy samochodem, przejdź się na nogach, jeśli masz taką możliwość.

4
Mniej cukru i innych węglowodanów.

Nie ufaj wysokiemu poziomowi cukru. Może Ci on zapewnić energię tylko przez krótką chwilę, co gorsza później możesz poczuć się znacznie gorzej. Jeśli odczuwasz słabość, spróbuj zredukować ilość spożywanego cukru oraz produktów z dużą zawartością węglowodanów, takich jak słodycze, chleb, ryż, makarony, ziemniaki itp.

5
Lekki lunch.

Ciężki posiłek w godzinach lunchu nie jest najlepszym pomysłem, ponieważ przyczyni się do zmęczenia i senności. Dlatego zjedz coś lekkiego i zarazem pożywnego, co da ci mnóstwo energii.

6
Nie spiesz się.

Jeśli jesteś w ciągłym ruchu przez cały dzień, pewne jest, iż będziesz czuć zmęczenie. Ważne jest zrobić sobie małą przerwę w ciągu dnia. Wystarczy 10 do 15 minut.

7
Dobrze się wysypiaj.

Oczywistym jest, iż niewyspanie przyczynia się do uczucia zmęczenia. Nie ma możliwość na dobre samopoczucie jeśli nie dostarczasz organizmowi wystarczająco dużo snu.

8
Zrób sobie badania

Senność i zmęczenie mogą być objawami niektórych chorób takich jak: cukrzyca, niedoczynność tarczycy, mononukleoza, anemia, niedociśnienie tętnicze a także są objawem wczesnego stadium ciąży. Z tego powodu, jeśli odczuwasz senność od dłuższego czasu to należy zgłosić problem lekarzowi rodzinnemu i wykonać sobie komplet badań.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane