fryzura damska

Dopasowanie fryzury do twarzy

fryzura damska
1 z 4
Dobrze dobrana fryzura może często zmienić całą buzię. Warto zadbać o jej dopasowanie. Ważna jest długość włosów, ich kształt oraz kolor. Profesjonalny fryzjer/-ka z dobrym okiem z pewnością pomoże Ci w doborze odpowiedniego uczesania. Zanim jednak wybierzesz się do profesjonalisty możesz sama zaczerpnąć rady co mniej więcej pasuje do danego kształtu twarzy i jakie kolory mogą Ci pasować. Warto dowiedzieć się jaką długość włosów nosić, czy zdecydować się na grzywkę, czy rozjaśnić czy przyciemnić kolor. O tym wszystkim przeczytasz w poniższym artykule.
1
Przede wszystkim ważne jest by określić swój kształt twarzy.

Porównuje się je do kształtów geometrycznych. Mamy więc:

  1. owal - niskie lub wysokie czoło, wąskie rozstawienie kości policzkowych, zaokrąglona broda czasem dość długa (podobnie jak koło, tylko węższa)

  2. koło - niskie czoło, wydatne policzki, zaokrąglona broda

  3. kwadrat - szerokie, niskie czoło, szeroka broda, szeroko rozstawione kości policzkowe

  4. trójkąt - szerokie czoło, wąska broda, szeroko rozstawione kości policzkow

  5. prostokąt -wysokie czoło, szeroka broda (twarz pociągła ma kształt prostokąta ale jest wąska)

Za ideał do którego należy dążyć uważa się twarz owalną. Generalnie to do zbliżenia się do tego kształtu powinno się dążyć dobierając fryzurę. Czy to oznacza, że panie o owalnej buzi mogą sobie na wszystko pozwolić? Oczywiście, że nie. W szczególności jeżeli ich twarz jest chuda i pociągła powinny uważać na fryzury, które ją wydłużają. Nie będą więc sprzyjające długie włosy. Jednak prawdą jest, że kobiety o owalnym kształcie twarzy mogą sobie pozwolić na największą liczbę fryzur.

2
krótka fryzurka
Co tak a co nie do danego kształtu?

Gdy już określimy nasz kształt buzi ważne jest by poznać kilka dobrych rad co do dobrania fryzury. Przede wszystkim obalmy mit, że każdemu jest dobrze w długich włosach. Tak jak napisaliśmy wyżej, jeżeli masz chudą pociągłą twarz, postaw lepiej na krótszą długość. Również kobietom o wąskiej trójkątnej twarzy może być nie za dobrze w długich włosach. Krótkie włosy są lepsze również dla osób z kwadratową buzią. Wymodelowane włosy za ucho sprawią, że dolny kontur się zaokrągli. Dodatkowo ukośna grzywka na bok, która również zaokrągli nam rysy. Moda na długie włosy jednak nigdy nie przeminie, więc kobiety, które je zapuszczają nie muszą sięgać po nożyczki. Długie włosy pasują w szczególności kobietom o buzi okrągłej lub prostokątnej (o ile nie jest ona zbyt wąska) oraz oczywiście owalnej. Dodatkowo paniom o konturach przypominających koło będzie pasowała grzywka na bok. Panie o owalnej twarzy powinny postawić na przedziałek na boku lub grzywkę, w szczególności jeżeli mają wysokie czoło.

3
koloryzacja
Jaki wybrać kolor?

Przede wszystkim nic nie powinno się robić na siłę. Zastanów się jaki kolor byś chciała mieć, ale też czy będzie on do Ciebie pasował. Nie rób drastycznej zmiany. Jeżeli np. jesteś ciemną brunetką o śniadej karnacji farbowanie na blond jest złym pomysłem. Z kolei jeżeli jesteś szatynką i zastanawiasz się co zrobić ze swoją barwą jej rozjaśnienie będzie na 99% lepsze od przyciemnienia. Dzieje się tak ponieważ większość szatynek to... pociemniałe blondynki ;) jasne włosy rozświetlą im buzie i sprawią, że będą wyglądały bardziej stylowo. Ciemne mogą je posmucić. Wielu paniom dobrze wychodzi również zmiana na rudy kolor włosów. Jednak najlepiej jeżeli możemy osiągnąć w ten sposób typ urody jesień. Co zaś z blondynkami? Tu bywa różnie. Te z ciemniejszą karnacją i oczami, mogą się spokojnie przyciemnić. Jednak te z jaśniejszą oprawą albo powinny się rozjaśniać albo przyciemniać o parę tonów (jasne brązy, delikatny kasztan lub rudy), ale raczej nie eksperymentować z zimnymi, ciemnymi kolorami.

?

Wskazówki
* Warto pamiętać o tym, iż tekst zawiera jedynie ogólne wskazówki. Każda z kobiet jest inna i powinna indywidualnie dobrać fryzurę i kolor. Zmiana, która nie pokryje się z treścią artykułu, może wyjść korzystnie.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

farbowanie włosów w domu
pasemka dla brunetki
blondynka

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

june11
28.10.2014
Czy autorka skończyła szkołę podstawową?
Kamy
28.10.2014
Jak, jaki kolor? Taki, jak mi dała natura, jest piękny, jak zaczniesz farbować, to zniszczysz swój naturalny kolor. Poza tym, farby do włosów to chemia i powodują raka.
szara5
24.10.2014
no wlasnie :)
bukiet-74
07.08.2014
Po wielu latach ścięłam z długich od razu na krótkie. Poradziłam się swojej fryzjerki, która ma oko i jestem zadowolona, wszyscy są zachwyceni,
kasia-md
01.06.2014
Tam w tekście przy opisie twarzy owalnej powinno być broda,a nie borda
Xolin
26.03.2013
Czy osoba, która pisała ten artykuł ma jakieś w ogóle umiejętności, by to robić? Masakra.
martakali2889
25.02.2013
Zdjęcie o czym innym tekst o czym innym coś może i pomoże z tych porad.