Makak

Jak fotografować dzikie zwierzęta?
Sooonia - specjalista Tipy.pl

Robienie zdjęć zwierząt jest jedną z najbardziej ekscytujących rzeczy dla fotografów i prawdopodobnie jedną z najtrudniejszych dziedzin fotografii. Fotograf, mając do czynienia na przykład z krajobrazami, potrzebuje talentu, umiejętności i trochę szczęścia ze światłem, mgłą lub chmurami. Jednocześnie ludzie robiący zdjęcia zwierzętom, nie potrzebują jedynie trochę szczęścia, ale w rzeczywistości całą jego masę! I oczywiście, tacy artyści muszą być bardzo cierpliwi, bo fotografowanie zwierząt, jest jeszcze trudniejsze, niż robienie zdjęć dzieciom.
1
Istnieją trzy podgatunki fotografii zwierząt:

1. Fotografowanie w ogrodzie zoologicznym
2. Robienie zdjęć na zewnątrz (na wsi, w lesie itp)
3. Fotografowanie zwierząt domowych (na podwórzu lub w studio).

2
Fotografowanie w ogrodzie zoologicznym.

Nie słuchaj tych, którzy mówią, że nie warto fotografować zwierząt w zoo oraz, że prawdziwy fotograf odkrywa dziką przyrodę, torfowiska i lasy.

Po pierwsze, wiele wspaniałych reklam i międzynarodowych wystaw zdjęciowych zostało wykonanych przez różnych znanych artystów w ogrodach zoologicznych.

Po drugie, robienie zdjęć w ogrodach zoologicznych nie musi być wcale łatwiejsze niż na wsi czy w lesie. I w pewnych momentach jest to nawet bardziej skomplikowane. Poza tym nie wszyscy, którzy robią zdjęcia w terenie, naprawdę chodzą po bagnach i walczą z komarami w dżungli. Jazda jeepem po rezerwacie przyrody z doświadczonym przewodnikiem, z dobrym aparatem i wspaniałym obiektywem nie zawsze jest ciężka.

Jednak, aby uzyskać zdjęcie w zoo, które nie będzie gorsze niż to zrobione w terenie, trzeba wziąć pod uwagę kilka aspektów.

3
Aby robić dobre zdjęcia w zoo należy:

1. Mieć w pełni naładowany aparat
2. Teleobiektyw
3. Baterie zapasowe (to nie jest obowiązkowe, ale zalecane)
4. Trochę zapasowych kart pamięci, z dużą ilości pamięci
5. Filtr ochronny
6. Filtr polaryzacyjny

Będziesz potrzebować zapasowych kart pamięci, tak aby nie ograniczać się w tworzeniu serii fotografii. I to nawet lepiej mieć cyfrowy album fotograficzny, tak żeby można było szybko przesłać zdjęcia.

Zawsze trzeba używać filtra ochronnego, ponieważ niektóre zierzęta z dużą ilością piór i ogonami mogą zacząć lizać, a nawet ugryźć aparat. Ponadto, jeśli robisz zdjęcia przez siatkę w zoo, umieść obiektyw ściśle przy siatce, tak żeby nic nie zakłócało obrazu a aparacie. Niestety, filtry ochronne są bardzo delikatne.

Filtr polaryzacyjny, nie będzie atakowany przez zwierzęta. Jest on używany podczas wykonywania zdjęć przez szybę, aby pozbyć się odbić i smug. Jest jeszcze jeden trik. Możesz iść do zoo ze swoim asystentem i poprosić go o trzymanie jakiejś ciemnej tkaniny, na przykład kurtki za Tobą. W tym przypadku umieść filtr polaryzacyjny na obiektywie. To pomoże ci pozbyć się odblasków.

4

Jak zrobić udane zdjęcie w zoo?

Istnieje kilka zasad, których należy przestrzegać:

Wybierz odpowiedni punkt widzenia i perspektywy.

Wybierz punkt widzenia i perspektywy, tak aby w kadrze nie było widać siatek, klatki i ludzi w tle czy gdziekolwiek indziej. Nic nie powinno zdradzać, że zrobiłeś zdjęcia w zoo.

5
Wybierz odpowiedni obiekt.

Jeżeli w jednej wolierze występują różne gatunki zwierząt i ptaków, dowiedz się, czy zwierzęta te żyją na wolności. Jeśli nie, staraj się unikać ujęcia ich w jednym kadrze. Czasami warto zrobić zdjęcie, ale w większości przypadków należy postępować zgodnie z wyżej wymienionymi regułami.

6
Unikaj powszechnie stosowanych kątów widzenia oraz motywów.

Tu zasada jest taka sama, jak podczas robienia zdjęć zabytkom w mieście: im bardziej popularny jest obiekt Twojego zdjęcia, tym bardziej oryginalny musisz mieć styl. Zdjęcie pelikana, nawet jeśli jest to ujęcie dobre, jest nudne. Zobacz, jak zwierzęta kontaktują się ze sobą. Nie zmarnuj szansy, tematu i perspektywy.

Rób zdjęcia dzikich zwierząt, gdy jest sezon godowy. Zdobędziesz na pewno sporo wspaniałych zdjęć.

Wybierz zwierzę, któremu masz zamiar robić zdjęcia i fotografuj tylko to zwierzę.

Nie staraj się robić ujęć typu wszystko na raz. Nie należy chodzić po całym zoo na raz. Pomyśl z góry, co zamierzasz fotografować. Pozwoli to ustalić, kiedy powinieneś wybrać się do zoo.

Zwróć uwagę na rytm życia zwierząt, ponieważ na przykład obudzić hieny w ciągu dnia jest prawie niemożliwe. Ponadto, zastanów się nad światłem. Gdzie żyje obiekt twojego zdjęcia? Kiedy masz szansę złapać najlepsze światło?

Na robienie zdjęć Trzeba nie mniej niż 1,5 lub 2 godziny do fotografowania. Bądź cierpliwy i czekaj, aż trafisz na wspaniały moment.

7

Dane techniczne.

Nie używaj zbyt niskiej wartości ISO

Nie obawiaj się szumów i nie ustawiaj ISO na niższe wartości. Po pierwsze, szum nie jest wcale tak tragiczny, jak niektórym z nas mogłoby się wydawać. Jeśli zamierzasz przesłać zdjęcia do Internetu, można sobie z tym wszystkim poradzić podczas ich edycji. Jeśli zamierzasz wydrukować zdjęcie w dużym formacie, istnieją inne zasady.

Rodzaj szumu, który widzimy na ekranie, kiedy powiększamy obraz o 100% nie będzie widoczny na ścianie w sali wystawowej, nawet jeśli zdjęcie jest duże. A trudno będzie znaleźć wielu maniaków, którzy odwiedzają wystawy z własnymi lupami. Po drugie, trochę szumu jest lepsze niż rozmazany obraz. Po trzecie, czasami trochę szumu jest w stanie sprawić, że zdjęcie będzie wyjątkowo kolorowe i pełne życia. Jest to szczególnie zauważalne w przypadku zdjęć czarno-białych.

8
Rób zdjęcia seryjne.

Seria ujęć spowoduje, że nie stracisz swojej szansy. Oczywiście to nie obowiązuje podczas fotografowania żółwia.

9
Nie należy używać lampy błyskowej.

Po pierwsze, odstrasza ona zwierzęta, a po drugie, najprawdopodobniej zepsuje zdjęcie, zwłaszcza w przypadku korzystania z wbudowanej lampy błyskowej.

10
Użyj ustawień manualnych.

Polecamy robienie zdjęć w trybie ręcznym. Tryb automatyczny w większości obiektywów sprawia, że ​​zdjęcia mają niewystarczającą głębię ostrości. Oczywiście, jeśli robisz zdjęcia wróbla, nie będzie to stanowiło problemu. Te ptaki, które mają duże dzioby mogą nie zmieścić się w strefie ostrości. W takim przypadku należy zmniejszyć trochę parametry.

11
Wybierz starannie focus.

Spróbuj ustawić ostrość na oczach zwierząt. Ujęcie raczej nie będzie dobre, jeżeli oczy nie są ostre.

12
Wybierz odpowiednią długość ogniskowej.

Jeśli zwierzę jest niezwykłe i kolorowe, rób zbliżenia, aby uchwycić wszystkie szczegóły.

13
Robienie zdjęć w plenerze.

Aby zrobić zdjęcia w plenerze, musisz być bardziej cierpliwy i dowiedzieć się więcej o zwyczajach zwierząt. To coś, jakby polowanie, ale za pomocą aparatu zamiast pistoletu. Trzeba być czujnym, znaleźć i uchwycić w odpowiednim momencie. Łatwiej to zrobić w przypadku niektórych zwierząt i ptaków. Kormorany i mewy, na przykład, mogą zostać Twoimi modelami, jeśli dasz im trochę chleba. Inne ptaki będą starały się ukryć. Główną zasadą w fotografowaniu w plenerze to nie poddawać się. Czasami uda Ci się zrobić dobre zdjęcie w piątym dniu lub nawet później. Podczas robienia zdjęć zwierząt na wolności, nie zmarnuj swojej szansy, rób zarówno zbliżenia, jak i zdjęcia częściowo przedstawiające krajobraz.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane