Namiot bezcieniowy

Jak zrobić namiot bezcieniowy?

Sooonia - specjalista Tipy.pl
Jeśli nie chcesz wydawać pieniędzy na namiot bezcieniowy możesz zrobić go sobie sam i uzyskać takie same rezultaty. Ceny namiotów bezcieniowych są dość wygórowane, zwłaszcza, że składają się z materiału i kilku lampek. Dlatego, jeśli nie masz nadmiaru pieniędzy dowiedz się jak zrobić taki namiot z materiałów, które zapewne masz w domu.
1
Pudełko

Potrzebne materiały:

Pudełko.

Może być dowolnego rozmiaru, ale musisz mieć możliwość podświetlenia go. Najlepiej, żeby było jak najbardziej kwadratowe. Możesz znaleźć pudła w dowolnym miejscu zupełnie za darmo. Możesz znaleźć je na tyłach centrów handlowych, sklepów spożywczych, sklepów z internetowymi urządzeniami lub zasadniczo w każdym miejscu, które wykonuje lub sprzedaje pewne produkty. Im grubsze pudło tym lepiej!

2
Materiał.

On również może być dowolnego typu. My użyliśmy białej muślinowej tkaniny, który znaleźliśmy się w lokalnym sklepie sztuki i rzemiosła. Kup wystarczająco dużo materiału, aby pokryć całe pudełko. Można również użyć innych tkanin, takich jak biały nylon i biały polar. Jeśli jesteś bardzo oszczędny i masz trochę niepotrzebnych białych koszul, przetnij je na dwie połowy. Jeśli korzystasz z wielu koszul, upewnij się, że ich kolor jest taki sam ponieważ końcowy wynik może okazać się nie taki jaki byś chciał.

3
Taśma.

Użyj taśmy w celu zabezpieczenia materiału po bokach pudełka, a to w przypadku gdybyś chciał wypróbować również inne tkaniny. Możesz użyć zwykłej taśmy maskującej.

4
Klej.

Możesz użyć kleju w sztyfcie lub kleju w sprayu do przyklejenia okładziny wewnątrz pudła.

5
Biały Bristol.

Posłuży on jako okładzina wewnątrz pudełka, a także będzie służyć jako Twoje tło (50 arkuszy). Bristol jest ciężkim papierem, który jest używany w rysunku i sztuce. Nazwa pochodzi od miejsca w którym został wynaleziony, czyli od Bristolu w Anglii. Jeśli chcesz inne tło, możesz również wybrać bristol w innych kolorach.

6
Oświetlenie.

Będziesz musiał podświetlić pudełko i może to być najdroższa część projektu, chyba że masz już światła. Oświetlenie jest w tym projekcie najważniejsze. Bez niego nie uzyskasz upragnionego zdjęcia. Korzystanie ze zwykłych żarówek będzie dawać żółte światło i dlatego należy ich unikać. Jeśli masz jakąś lampę na biurko to powinna być ona odpowiednia.

7
Narzędzia
Różne narzędzia metr, linijka, nożyczki i nóż.
8

Teraz, kiedy masz już materiały, pokażemy Ci jak zrobić bezcieniowy namiot krok po kroku. Kiedy skończysz, będziesz mógł robić ładne, czyste i wyraźne zdjęcia produktów.

Krok po kroku:

9
Odmierzanie linii na pudle
Weź pudełko, metr i marker i odmierz 5cm od krawędzi pudełka, zaznaczając wiele punktów za pomocą markera. Kiedy skończysz, będziesz widzieć granicę, połącz punkty przy użyciu linijki, do momentu gdzie powinieneś mieć ładny kwadrat / prostokąt w środku pudełka z 5-centymetrową granicą wokół niego. Pozostaw górną i dolną część pudła, ponieważ nie musisz ich zaznaczać.
10
Wytnij kwadrat, który narysowałeś. Powtórz w przypadku wszystkich boków pudła, na których narysowałeś kwadraty. Kiedy skończysz, odetnij górę pudła lub usuń klapy na górze pudełka. Pozostaw dół nienaruszony!
11
Teraz weź arkusz bristolu i zaznacz linie za pomocą markera, co 5 cm, 16 razy. Następnie przejdź do wycięcia 16 pasków za pomocą nożyczek.
12
Obklejanie pudełka
Przyklej paski papieru w środku pudełka. Upewnij się, że strona kartki ze znacznikiem jest odwrócona w stronę tektury, tak żeby nie była ona widoczna.
13
Weź kolejny kawałek arkuszu bristolu i przetnij tak, że szerokość będzie taka sama jak wnętrze pudełka, a długość będzie znacznie dłuższa niż pudło.
14
Obklejanie pudła
Umieść długi kawałek arkusza bristolu w pudełku, do momentu aż kawałek papieru zagnie się u dołu. Unikaj marszczenia, ponieważ będzie ono widoczne na zdjęciu. Odetnij nadmiar papieru wystający na górze.
15
Wytnij z tkaniny duże kwadraty / prostokąty - będą one zakrywać dziury po bokach pudła. Następnie wytnij duży kawałek, który będzie pokrywał górną część pudełka.
16
Zaklejanie pudełka
Za pomocą taśmy przyklej materiał, aby zakryć dziury w pudełku, z wyjątkiem tej, która jest skierowana do Twojego tła.
17
Oświetlenie pudełka
Gotowe!

Teraz wszystko co musisz zrobić to oświetlić górę pudełka i zacząć robić zdjęcia!
18
Namiot bezcieniowy - zrób to sam
Istnieje wiele możliwości, które możesz wykorzystać, aby zrobić takie zdjęcie, jakie chcesz. Jeśli masz problem z cieniami, oświetl pozostałe strony pudełka. Jeśli występuje winietowanie użyj osłony na obiektyw lub przesuń obiektyw bardziej do środka pudła. Photoshop również może być przydatnym narzędziem!
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Zdjęcie w klubie
zdjęcia, łączenie zdjęć
Paszport Jasia Fasoli

Komentarze (1)

* Pola wymagane

man7i
10.11.2011
A po co wycinałeś otwory z 4 stron ? z 4 by wystarczyło bo na 4 okienko i tak idzie brystol