promocja sportu

Jak promować sport w Internecie?
MiniMini - specjalista Tipy.pl

Do zadań organizatorów imprez sportowych, sprzedawców sprzętu sportowego i osób pracujących w marketingu należy również promocja w Internecie. Dzięki sieci informacje dochodzą do wielu osób zainteresowanych tym co mamy im do zaoferowania. Najważniejsze jest tylko wiedzieć gdzie i w jaki sposób sformułować wiadomość, aby wzbudziła zainteresowanie potencjalnych klientów.
1
Serwisy tematyczne

Wiele serwisów umożliwia zamieszczanie własnych artykułów i informacji sportowych jak chociażby serwis społecznościowy Ekstremalne.pl Znajdź zatem wszystkie serwisy o konkretnej tematyce, skupiające ludzi potencjalnie zainteresowanych Twoim produktem. Reklamując przykładowo odzież sportową nie ograniczaj się tylko do serwisów typu "fitness". Pamiętaj, że klienci czekają na Ciebie również na stronach związanych z konkretnymi kategoriami sportu np. kung fu, parkour, snowboard (oni też potrzebują koszulek sportowych, bluz itp.).

Zanim zaczniesz szukanie odpowiednich serwisów w sieci wypisz sobie na kartce wszystkie słowa kluczowe, dzięki którym będziesz mógł znaleźć odpowiednie serwisy. Aby to zrobić pamiętaj o tym co sprzedajesz - jeśli masz w ofercie np. wodoszczelny pokrowiec na dokumenty pomyśl komu mógłby się on przydać (np. ludziom uprawiającym nurkowanie, canyoning, wakeboard, narty wodne, windsurfing, kajakarstwo, hydrospeed itd.).

2
Fora i grupy dyskusyjne

Jeśli znalazłeś odpowiednie serwisy śledź ich fora. Ludzie często pytają o potrzebny sprzęt sportowy lub o opinię o nim. Oczywiście możesz pozakładać wątki i tematy związane tylko i wyłącznie z reklamą swojej oferty. Jednak ludzie są na to przeczuleni - lepiej zatem promować, zaznajamiać ich z produktem w sposób na oko niepozorny np. dać linka do produktu i spytać ludzi co o nim myślą. Dotyczy to również organizowanych imprez sportowych. Pamiętaj, że im więcej będziesz pisać, przypominać i zwracać uwagę tym szybciej ludzie poczują potrzebę posiadania lub wzięcia udziału w imprezie.

3
Promocja grup, klubów, stowarzyszeń i organizacji

Promocja różnych klubów jest coraz bardziej popularna. Dzięki niej można pozyskać nowych członków i większe poważanie, lepsze postrzeganie klubu przez społeczność. Aby to zrobić trzeba tylko pisać. Pisać, ogłaszać, informować. I to dosłownie wszystko. Urodziny klubu sportowego, urodziny jego członków, planowane wyjazdy, relacje z wypraw, zawodów, osobiste przemyślenia członków klubu. Ludzie to czytają, wtapiają się w życie jednostek przynależnych do danego klubu co najmniej jak w życie bohaterów "M jak Miłość". I co z tego? A to, że nagle czują nieodpartą potrzebę zasmakowania ich życia, przygód i przemyśleń. Kilka filmów, szalonych zdjęć, oryginalne czy kontrowersyjne wypowiedzi i grupa fanów i fanek gotowa.

4
Reklama online

Możesz również wykupić reklamę w serwisach tematycznych. Ważne jest, aby reklama była na stronie związanej bezpośrednio z oferowanym przez ciebie produktem czy usługą. Reklama online jest skuteczna, jednak pod warunkiem że trafi w odpowiednie miejsce. Reklamowanie kasków snowboardowych na stronie związanej z porodem czy złamaniami nie ma sensu. Jest tam zupełnie nie potrzebna a skutek może odnieść tylko odwrotny do zamierzonego. Zamiast zachęcić wywoła irytację i zniechęcenie.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane