blondynka

Jak rozjaśnić włosy domowym sposobem?

blondynka
1 z 5
Wraz z pojawieniem się lata i mocnego słońca wiele z nas zaczyna tęsknić za złocistym blondem. Chciałybyśmy wtedy, aby nasze włosy były jaśniejsze. Wszak blond to doskonały kolor. Wielu osobom zmiana na taką barwę wychodzi na dobre. Nieodłącznie kojarzy się nam ona z latem. Jednak sposoby na rozjaśnienie bywają bardzo szkodliwe dla włosów. Wszystkie środki chemiczne, jak farba, czy nawet szamponetka niszczą strukturę włosa. Niekorzystnie działają też wszelkie rozjaśniacze. Eksperci są zgodni, że farbowanie włosów na ciemniejszy kolor, niż naturalny, jest generalnie lepsze dla zdrowia włosów.
Wiele z nas chcąc rozjaśnić włosy sięga po wodę utlenioną, która jest znana ze swych właściwości rozjaśniających. Mniejsze zło? Otóż niekoniecznie. Woda utleniona działa właśnie jak chemiczne rozjaśniacze i również niszczy włosy.
Tymczasem istnieje mnóstwo naturalnych sposobów na rozjaśnienie naszej czupryny. Nie są one szkodliwe, a niektóre wręcz stanowią doskonałą odżywkę. Dodatkowo w lacie słońce oferuje nam swoją pomoc.
P

* szampon rumiankowy
* rumianek
* rabarbar
* cytryna
* woda
* promienie słoneczne

1
rumianek
RUMIANEK

Najbardziej powszechnym naturalnym sposobem na rozjaśnienie włosów jest rumianek. Każdy zapewne słyszał o jego właściwościach. Wywarem z rumianku należy spłukać włosy po myciu. Dodatkowo ma on właściwości odżywcze.
Nie każdy jednak zachwyca się takim rozwiązaniem. Rumianek bowiem ma właściwości wysuszające, wpłynie więc on pozytywnie na włosy przetłuszczające się, ale suche może zniszczyć.
Ponadto trzeba się liczyć z tym, że nie rozjaśni on nam włosów diametralnie. Oczywiście w połączeniu ze słońcem uzyskamy efekt rozjaśnienia, jednak ciemniejsze blondynki z mniejszą tendencją do jaśnienia włosów, mogą być niezadowolone z efektu (chyba, że liczymy jedynie na złote refleksy, wtedy z pewnością powinnyśmy sięgnąć właśnie po rumianek).
Aby wzmocnić działanie zarówno omawianego zioła, jak i innych sposobów, które zostaną opisane niżej, warto zainwestować w szampon rumiankowy dla włosów blond. Wspomaga on rozjaśnianie włosów i może nadać złote refleksy.
2
rabarbar
RABARBAR

Ostatnio coraz popularniejszym naturalnym środkiem rozjaśniającym jest korzeń rabarbaru. Wiele jest opinii co do przygotowania rośliny. Niektórzy uważają, że właściwości rozjaśniające posiada jedynie ususzony korzeń. Nie jest to do końca prawdą. Rozjaśniać może również kompot z rabarbaru, którym spłuczemy głowę po myciu.
3
cytryna
CYTRYNA

Powszechne właściwości rozjaśniające posiada również cytryna. Wiele osób jej nie docenia, jednak płukanka z rozcieńczonego soku z cytryny w połączeniu z promieniami słonecznymi potrafi zdziałać cuda. Warto również dodać parę kropel cytryny do szamponu (najlepiej polecanego wyżej, dla włosów blond).
4
słońce i woda
WODA + SŁOŃCE

Oczywiście wiele zależy od tego jak bardzo nasze włosy podatne są na rozjaśnienie. Niektórym osobom do pełnego efektu wystarczy bowiem... samo słońce! Wystawione na nie włosy za każdym razem stają się coraz jaśniejsze. Warto wspomóc to wodą, najlepiej morską, jednak można je również zwilżyć taką normalną z kranu i wystawić na działanie promieni słonecznych.
!

Uwaga!
* Gdy wystawiamy się na działanie promieni słonecznych, musimy uważać, by w chęci rozjaśnienia włosów nie nabawić się udaru. Stąd należy uważać i zadbać o to, by w zasięgu był jakiś cień lub wziąć ze sobą coś na głowę.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

farbowanie włosów
włosy blond
Robienie pasemek na włosach w domu

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

kasia_froncek
14.01.2016
Płukanki z rumianku i codzienne mycie włosów szamponem rumiankowym. Ja średni brąz i ciemny blond zadziała, ale wątpie zeby miało jakiś wpływ na bardzo ciemne włosy, bo zwyczajnie są za grube
mcko
27.05.2015
ciekawa alternatywa
Alexis
06.02.2015
Rumianek już po pierwszym stosowaniu nadał moim włosom złocistych refleksów i bardzo delikatnie je rozjaśnił :) Ciekawa jestem dalszych efektów!
giovana
27.10.2014
Oj barany od pisania, lubicie się tylko powtarzać, nic tu odkrywczego
klaudia8120
31.07.2014
płukanka z cytryn jest bardzo dobra efekt gwarantowany
grazyna2
06.05.2013
Rumianek rozjaśnia włosy może nie za pierwszym , ale stosowany kilka razy daje refleksy, to działa naprawdę.
martakali2889
06.05.2013
Rumianek bardzo sprawdzony środek do rozjaśniania.
#18390
28.03.2013
Ja również stosowałam kiedyś wodę utlenioną do rozjaśniania i byłam nawet zadowolona z efektów.
milablondi
23.11.2012
witajcie, jestem blondynką, ale i tak zawsze mi brakuje jaśniejszych refleksów na włosach, dlatego używam grubego grzebienia i wodę utlenioną, taką zwykłą z apteki. skrapiam nią sobie głowę i rozczesuję grzebieniem po włosach. stosuję tę sposób już od kilku lat. rozmawiałam o tym kiedyś z moim fryzjerem i powoedział że nie szkodzi to włosom, we wszystkich rozjaśniaczach albo farbach blond też jest woda utleniona i to o dużo większym stężeniu, niż taka zwykła z apteki. mnie efekt wody utlenionej wystarczy. serdecznie polecam.