Dziewczynka w wodzie

Jak się szybko uspokoić?

AgaKAgaK - specjalista Tipy.pl
Czasem wystarczy nawet drobnostka, aby wyprowadzić nas z równowagi. Ciśnienie skacze maksymalnie do góry i zaczyna się wielka awantura a co za tym idzie wiele niegrzecznych słów i wyzwisk, a niekiedy dochodzi do rzucana wszystkim co jest pod ręką. Nerwy bardzo źle wpływają na zachowanie. Robimy wówczas rzeczy których nie zrobilibyśmy na spokojnie bez złego wpływu negatywnych emocji. Mi się też czasem zdarza wpaść w niemałą furie ale staram się uspokoić stosując metody które napisałam w poniższym artykule.
1
Pomyśl o czymś miłym

Jak coś mnie wkurzy, czy mam zły dzień zawsze staram się skierować moje myśli na coś miłego. Zaczynam wspominać śmieszne sytuacje jakie mi się przydarzyły. Myślę sobie o najbliższych, których bardzo kocham i cieszę się, że są. Praktycznie każda książka o tematyce psychologicznej mówi o tym, aby zawsze myśleć pozytywnie bo przyciąga to same dobre rzeczy czy sytuacje w przeciwieństwie do negatywnego myślenia, które pogłębia jeszcze stan naszego niezadowolenia.

2
Wyjdź na spacer

W momencie kiedy czujesz, że zaraz wyjdziesz z siebie najlepiej jest ochłonąć wychodząc na spacer. Szybkim krokiem uda ci się wyrzucić z siebie negatywne emocje a świeże powietrze i ładna okolica pomogą uspokoić umysł.

3
Głaskanie kota
Pobaw się ze zwierzętami

To naprawdę pomaga. Zwierzęta są wykorzystywane do leczenia chorych dzieci. Zarówno tych niepełnosprawnych umysłowo jak i dzieci, które przeszły chemioterapię. Te małe niewinne i słodkie zwierzątka potrafią dać tyle ciepła i bezwarunkowej miłości. Przytulenie się do swojego zwierzątka od razu uspakaja i sprawia, że w sercu robi się cieplej.

4
Pobaw się z dziećmi

Nic tak nie potrafi uspokoić jak śmiech i wygłupy małych dzieci. Bawiąc się z dziećmi sama stajesz się jednym z nich. Wszystkie zmartwienia idą w niepamięć gdy grasz w karty, bawisz się w ściganego czy ciuciubabkę.

5
Porozmawiaj o problemie

Kiedy wszystko inne zawodzi może najlepiej jest wyrzucić z siebie problem. Na pewno masz kogoś bliskiego kto cię chętnie wysłucha. Pogadaj o tym co sprawia, że czujesz się źle, może z innej strony spojrzysz na problem, a może twój przyjaciel uświadomi ci, że nie jest tak źle. Czasem wystarczy jak bliska osoba powie ci że wszystko będzie dobrze.

6
Napisz to

Jest wiele osób które prowadzą dzienniki czy piszą pamiętniki. To dobry sposób, aby się zwierzyć z czegoś a szczególnie gdy nie masz osoby z którą można by było szczerz porozmawiać. Przelanie negatywnych myśli na papier pozwala chłodnym okiem spojrzeć na problem.

7
Zastanów się dlaczego to cię trapi

Czasem warto na chwilę zatrzymać myśli i na spokojnie zastanowić się dlaczego dana rzecz jest aż takim problemem. Może pod wpływem emocji problem wydaje się być dużo większy niż faktycznie jest. Może jest jakieś sensowne rozwiązanie, które do tej pory nie docierało do ciebie ze względu na złość jaka tobą zapanowała.

8
Ćwiczenia

Jestem ogromną zwolenniczką aktywności fizycznej. Oczyszcza nie tylko ciało ale i umysł. Zawsze jak pojawiał się jakiś problem musiałam go po prostu wypocić. Złość zamieniłam w energię, która była potrzebna do zrobienia dwudziestu kilometrów na rowerze czy biegania przez godzinę na bieżni. Po takim wysiłku już nie miałam nawet siły żeby myśleć o tym co mnie trapiło.

?

Wskazówki
* Jest wiele sposobów aby szybko się uspokoić. Przede wszystkim nie można pozwolić, aby emocje wzięły nad tobą górę. Złość, czy smutek skutecznie blokują nasze myślenie, tak abyśmy nie mogli zobaczyć tego, że tak naprawdę nie ma sytuacji bez wyjścia. Jakie wy macie sposoby aby szybko się wyciszyć i zminimalizować problem?

Strona 1 z 2

Powiązane porady

odstresowanie
nadmierne pocenie się
melisa

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

nosleep
23.05.2015
Mi najbardziej na uspokojenie pomaga kubek zielonej herbaty i dobra książka. Wtedy mnie to skutecznie wycisza. A w sytuacjach ekstremalnych zażywam Forstres - tabletki z melisą i magnezem. Działają szybko i bardzo skutecznie. Natychmiast koją moje nerwy.