herbata

Jak w nietypowy sposób wykorzystać herbatę?
Toska - specjalista Tipy.pl

Wielbiciele herbaty wiedzą o niej pewnie wszystko. Potrafią wymienić każdy jej rodzaj i wszystkie zalety. Ale czy wiedzą na przykład o tym, że herbata pomoże lekko rozjaśnić włosy, zatamuje krwawiące dziąsło czy pomoże naszej spalonej słońcem skórze? Nie wiadomo. Wiadomo jednak, że Ty będziesz wiedział o tych, ale także i o innych właściwościach herbaty po przeczytaniu poniższego artykułu. Polecam. Warto wiedzieć, do czego może nam się przydać herbata.
1

Usuń brzydki zapach ze stóp. Zaparz 3 torebki herbaty w 250ml wody przez 10 minut. Wyciąg torebki i dodaj tyle zimnej wody, aby można było włożyć do niej stopy bez obawy, że się oparzymy. Mocz stopy przez 20 minut. Po tym czasie wytrzyj stopy i wetrzyj w nie antybakteryjny puder do stóp. Powtarzaj tę czynność dwa razy dziennie do momentu, aż zapach ustąpi. Potem już po prostu profilaktycznie mocz stopy w herbacie raz do dwóch razy w tygodniu.

2

Zafarbuj ubrania. Jeśli twoje białe bluzki zaczynają szarzeć, a wybielacz już niewiele może zdziałać zamocz je w zaparzonej herbacie i pozwól im złapać kolor. Jeśli bluzka nie chce być biała, a Ty nie chcesz, żeby miała szaro-buro-nijaki kolor zafarbuj ją. Możesz zafarbować bluzkę kilka razy dla uzyskania lepszego efektu. Tak robiły nasze babcie, zróbmy i my.

3

Dodaj włosom złotych refleksów. Jeśli będziesz płukać włosy w zaparzonej herbacie pojawią się na nich piękne, złote refleksy. Metoda polecana zwłaszcza dla szatynek.

4

Uśmierz spaloną słońcem skórę. Obłóż się sparzonymi torebkami herbaty w miejscach oparzenia. Poczujesz różnicę.

5

Przyśpiesz kiełkowanie roślin. Zmieszaj dwie łyżki chłodnej, mocnej herbaty z 1kg nasion. Przykryj i włóż do lodówki na pięć dni. Po tym czasie rozłóż nasionka, aby wyschły. Dopiero suche nasionka nadają się do siewu.

6

Dopomóż bolącemu gardłu. Herbata z miodem zdziała cuda na bolące gardło.

7

Ożyw rośliny w domu. Podlewaj raz w tygodniu rośliny doniczkowe herbatą, a zobaczysz jakie będą piękne i błyszczące, pełne koloru.

8

Wypoleruj czarne lakierki. Miękka ściereczka zwilżona herbatą doda pięknego połysku Twoim lakierkom. Pamiętaj, aby później przetrzeć buty suchą ściereczką.

9

Biegunka. Wypij mnóstwo herbaty i zjedz tosta. Zawarta w herbacie tanina pomaga w zwalczaniu biegunki.

10

Dopomóż zmęczonym oczom. Połóż zmoczone wcześniej w letniej wodzie torebki herbaty na zmęczone oczy na 15 minut. Najlepsza będzie herbata rumiankowa.

11

Zatamuj krwawienie z dziąseł po usunięciu zęba. Jeśli po wyrwaniu zęba nie możesz pozbyć się krwawienia przyłóż w miejsce byłego pobytu zęba zaparzoną torebkę herbaty.

12

Napraw złamany paznokieć. Odetnij kawałek torebki z herbaty, by wypełnić ubytek w paznokciu. Pomaluj ten kawałek bezbarwnym lakierem i przyłóż do paznokcia przyklejając go do niego. Następnie pomaluj paznokcia kolorowym lakierem do paznokci.

13

Umyj lustro. Herbata świetnie umyje nasze lustra. I to bez smug.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Miluśkaa;**
06.04.2012
Np. moje giry często śmierdzą i maczam je w herbacie rummiankowej ja z moimi przyjaciółkami urządzamy spa i tam robimy różne rzeczy . MIĘSNY JESZ I TY GO ZJESZ :D LOVCIAMM
jolka
18.10.2011
Bardzo ciekawe pomysły :)) dla mnie herbata była głównie jako cudowny sposób na relaks ale widzę, że mogę ją wykorzystać na więcej sposobów ;)) choć nie ukrywam, że szkoda mi marnować moją pyszną owocową Dilmah do czegoś innego niż picie;p ale zrobię z tych informacji komiks i prześlę moim przyjaciółkom im na pewno się przyda ta wiedza ;)