brak akceptacji

Jak poradzić sobie z brakiem akceptacji?

muszka - specjalista Tipy.pl
Brak akceptacji to powszechny problem współczesnego społeczeństwa. Wielu ludzi nie potrafi się odnaleźć w otaczającej ich rzeczywistości, ponieważ nie są akceptowani w swoim otoczeniu. Z tym problemem boryka się co trzecia osoba. Jest jednak kilka sposobów, aby poradzić sobie z tym powszechnym problemem.
1
Dzisiejsze społeczeństwo jest wbrew pozorom bardziej tolerancyjne, niż społeczeństwo żyjące 100 lat temu. Na co dzień przenikają się różne grupy etniczne, rasy, religie. Więc w czym leży problem? Otóż społeczeństwo to potrafi zaakceptować odmienność niezależną od człowieka (np. rasę), lecz stawia przed każdym człowiekiem większe wymagania. Widać to szczególnie w codziennym życiu - ludzie muszą być piękni, uśmiechnięci, wysportowani i z nienaganną sylwetką, bo inaczej zostaną wykluczeni ze społeczeństwa. Pracodawcy również stawiają coraz większe wymagania swoim pracownikom. Człowiek więc znajduje się w ciągłym nacisku, aby być doskonalszym, lepszym. Wielu jednak nie radzi sobie z tymi wymaganiami. W takich sytuacjach ważne jest samozaparcie. Ludzie, którzy mają tendencję do szybkiego rezygnowania i poddawania się, nie potrafią dostosować się do wymagań dzisiejszego świata.
2
Trzeba pamiętać o tym, że jeżeli społeczeństwo odrzuci nas wytykając nam nasze wady, np. subkultura odrzuci od członkostwa, to jednak jest wiele innych subkultur, które nas przyjmą z otwartymi rękami. Nie jest możliwe, aby przypodobać się wszystkim. Ważne jest, aby zauważać swoje dobre strony i umiejętnie je prezentować. To, co jest naszym atutem jest zarazem naszym skarbem. Wytykanie naszych wad jest w pewnym sensie zjawiskiem pozytywnym, jeżeli prowadzi ono do tego, że ta osoba rzeczywiście je dostrzeże i zacznie je niwelować.
3
Cokolwiek ludzie by nie mówili na nasz temat, najważniejszą i pierwszorzędną sprawą jest to, aby przede wszystkim akceptować siebie samego. Bez wiary w siebie nawet najbardziej górnolotne pochwały nie pomogą. Każdy z nas powinien być świadomy swoich zalet i nie powinien załamywać się pod ciężarem krytyki. Trzeba uświadomić sobie to, że krytyka jest po to, aby ukazać to, co trzeba nam w sobie zmienić, aby być lepszym. Nad wszystkim da się pracować i wszystko da się zmienić. Z tą świadomością i pracą nad sobą jesteśmy zwycięzcami!
4
Jeśli pomimo wszystko nie potrafimy sobie poradzić z brakiem akceptacji naszego otoczenia, to warto wybrać się do grupy wsparcia, która zagwarantuje nam szczerą rozmowę i na pewno pomoże rozwiązać ciążący nam problem.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Słuchać
pocieszanie przyjaciółki
asertywny człowiek

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Kość
24.09.2011
Człowieku...nie pisz już nic więcej.