ciasto wielkanocne - jajka

Jak upiec ciasto w skorupkach jaj?
ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl

Zbliżają się święta wielkanocne zatem pora na pieczenie ciast. Poniżej przedstawiam sposób na pyszne wypieki w kształcie jajek. Będzie to ciekawa niespodzianka dla Twoich dzieci a także dorosłych. Poniżej znajdziesz instrukcję jak to zrobić.
P

* 3 jaja do ciasta,
* 8 całych skorupek jaj (wydmuszki),
* 100 g masła w temperaturze pokojowej,
* 100g cukru kryształu,
* 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
* 2 łyżki ajerkoniaku,
* 1 łyżka kakao,
* 2 łyżki mleka,
* Olej słonecznikowy,
* Folia aluminiowa,
* Forma do pieczenia muffinów,
* Wytłaczanka,
* Miski,

1
wypieki wielkanocne
Ułóż surowe jajka w wytłaczance ostrym końcem w dół. Zrób na drugim końcu otwory za pomocą igły i powiększ je na około 1-2 cm.
2
Wyjmuj kolejno jaka i przelewaj ich zawartość do miski. Jeżeli zawartość nie chce się wylać, włóż do środka drewniany patyczek i rozbij strukturę jaja, wówczas powinno się przelać przez wykonany otwór.
3
Wymyj skorupkę pod bieżącą zimną wodą, nalej wody do miski, na około 1 litr wody wsyp 100 g soli. Zanurz całą skorupkę napełniając ją soloną wodą, tak aby usunąć ze środka całe powietrze. Pozostaw na około 1/2 h, potem wyjmij ponownie przepłucz pod zimna bieżącą wodą i połóż na ręczniku papierowym do wyschnięcia. Międzyczasie nastaw piekarnik na 180°.
4
Przygotuj się do pieczenia. Najłatwiej jest je wykonać w formie do pieczenia muffinów. Dno foremek wyłóż folią aluminiową, formując ją tak aby utrzymała skorupkę w pionie, otworem do góry.
5
W następnej misce utrzyj miękkie masło z cukrem, aż masło całkiem pochłonie cukier, dodaj 3 jaja. Ubijaj aż masło będzie miało kremową konsystencję, następnie dodaj mąkę pomieszaną z proszkiem do pieczenia. Pomieszaj aż wszystkie składniki się połączą.
6
Przełóż połowę ciasta do drugiej miski. Do jednej dołóż kakao a do drugiej ajerkoniaku. Jeżeli ciasto jest dość gęste możesz dodać trochę więcej ajerkoniaku, a do kakao dolać trochę mleka.
7
Do wyschniętych skorupek nalewaj po łyżce oleju poruszając skorupka tak aby olej pokrył całe jej wnętrze. Nadmiar oleju wylej ze skorupki.
8
Najtrudniejsza część, napełnianie ciastem skorupek. Możesz nalewać ciasto łyżką – wymaga to dużej cierpliwości i jest bardzo czasochłonne, ale możesz nalać ciasto przez lejek lub nałożyć je do szprycy i szprycować skorupki. Możesz nakładać na przemian żółte i brązowe ciasto jeśli chcesz marmurkowe jaja.
9
W skorupce powinno być około od 1/2 do 3/4 jej wysokości ciasta. Ważne jest aby utrafić z ilością nalanego ciasta. Jeżeli dasz za mało, ciasto nie wyrośnie na całą objętość skorupki, natomiast jeśli dasz za dużo wykipi poprzez otwór i spłynie po skorupie. Mimo wszystko lepiej ciut więcej, bo można usunąć to co wykipi i osiągniemy zamierzony efekt.
10
Ciasto w kształcie jajek
Piecz ciasto w skorupkach około 25-30 minut. Sprawdzaj drewnianym patyczkiem wbijając go do środka. Jeżeli wyjmiesz suchy ciasto jest upieczone. Wyjmij z piekarnika i pozostaw do wystygnięcia. Możesz podawać w skorupkach z której każdy indywidualnie musi wyjąć swoją niespodziankę.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

mariolas23
05.02.2013
jak dokładnie z tą mąką-proszę poprawić przepis
agacia
06.04.2012
ja dodałam jakieś 3/4 szklanki i było ok
ffenix
12.04.2011
Witam :)
Chciałam wypróbować przepis, ale utknęłam, bo "dodaj mąkę pomieszaną z proszkiem do pieczenia", a w przepisie nie pisze ile tej mąki dać :(
Bardzo proszę o informację!
Pozdrawiam serdecznie :)