praca, rynek pracy

Jak być atrakcyjnym pracownikiem na rynku pracy?
muszka - specjalista Tipy.pl

Pracownik w dzisiejszych czasach na przed sobą trudne zadanie - musi być wielozadaniowy, wykształcony i błyskotliwy. Trudno sprostać tym wszystkim wymaganiom. Wielu z nas zadaje sobie pytanie do jakiej branży się dopasować i jak to zrobić. Ty również masz ten problem? Odpowiedź znajdziesz poniżej.
1
Po pierwsze wykształcenie jest najważniejsze.

Pracodawcy w 80% zwracają uwagę na to, jak ich przyszły pracownik jest przygotowany do pracy - jakie skończył uczelnie, jakie ukończył kursy doszkalające. Jest to niezmiernie ważne i warto na to zwrócić uwagę. Więc jeżeli do tej pory nie mogłeś znaleźć pracy w swojej branży, to z pewnością z powodu braku gruntownego wykształcenia. Osoby młode powinny się ciągle „doszkalać”. W dzisiejszych czasach nauka dla osób starszych też nie stanowi przeszkody. Postaw na swoje wykształcenie!
2
Po drugie sprawą równie ważną jest doświadczenie.

Większość pracodawców chce, aby ich pracownik posiadał doświadczenie w danej branży, ponieważ jest to wielka oszczędność czasu - nie trzeba poświęcać przykładowo tygodnia lub dwóch, aby pracownika przyuczyć „co i jak”, lecz od razu można przystępować do pracy. Z takiego założenia wychodzą przeważnie pracodawcy, w których branży istotną rolę odgrywa czas. Pomyśl, czy posiadasz doświadczenie adekwatne do branży, w której szukasz pracy. Jeśli masz problemy ze zdobyciem doświadczenia, istnieją pośrednictwa lub firmy, które bezpłatnie dają możliwość nabycia doświadczenia w firmie (ta opcja jest szczególnie korzystna dla początkujących studentów, niestety bezpłatna). Trzeba pamiętać, że doświadczenie w pacy odgrywa dużą rolę.
3
Dodatkowe umiejętności to „gwóźdź programu” Twojego CV.

Powinno być ich jak najwięcej, oraz powinny znajdować one zastosowanie w pracy, o którą się ubiegasz. Należy wychodzić z założenia, że dodatkowych umiejętności nigdy za wiele. Stawiaj na swój rozwój - ucz się języków obcych (w erze globalizacji są one szczególnie potrzebne w pracy), odbywaj kursy doszkalające – a możesz „zapulsować” u swojego pracodawcy.
4
Pamiętaj, aby ukazywać swoje pozytywne aspekty.

Nie bój się mówić, że jesteś punktualny i sumienny - cechy te są pożądane w każdej branży. Pracuj również nad swoim charakterem. Staraj się być najlepszym pracownikiem i podchodź do każdego wyzwania z zapałem. Pracodawca prędzej, czy później zauważy Twoją pozytywną inicjatywę i na 99% nie przejdzie wobec tego obojętnie. Los leży w Twoich rękach!
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

marella
19.04.2016
Rynek pracy jest tak zatłoczony, że trzeba się czymś wyróżnić już na starcie. Kiedy składałam CV do wrocławskiego Impela to przede wszystkim skupiłam się na dobrze napisanym dokumencie, pomogła mi nieoceniona pani od polskiego; później i zawsze liczy się przyzwoita prezencja, bez krzykliwego makijażu i kiczowatych ubrań.