Otwarta książka

Jaką książkę warto kupić bliskiej osobie?

muszka - specjalista Tipy.pl
Książka jest klasycznym prezentem od wielu lat. Jednak bardzo łatwo jest „nie trafić” z prezentem w oczekiwania obdarowanego. Jest łatwy sposób żeby uniknąć takiej kłopotliwej sytuacji. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, przeczytaj!
1
Po pierwsze musisz dość dobrze poznać osobę, której chcesz podarować prezent w postaci książki. Książka jest specyficznym prezentem, ponieważ określa sama w sobie upodobania czytelnika, który po nią sięga. Ludzie mają przeróżne charaktery i gusta, więc wręcz nie wypada wybierać takiego upominku „na ślepo”. Porozmawiaj z osobą, którą masz zamiar obdarować, delikatnie podpytaj jaki rodzaj książek lubi. Takie informacje możesz również wywnioskować z jego zainteresowań (jeśli np. jest pasjonatem wędkarstwa, możesz kupić mu poradnik na ten temat, jeśli np. zajmuje się fotografią - to kup mi książkę na ten temat). Literatura, która opiera się na zainteresowaniach czytelnika jest najbezpieczniejszym prezentem, ponieważ jest wtedy największe prawdopodobieństwo, że osoba obdarowana po nią sięgnie, a nie przysłowiowo „rzuci w kąt”).
2
Rodzaj książek, które dana osoba lubi możesz wywnioskować również z charakteru - np. osoba o melancholijnym usposobieniu będzie na 95% przepadała za romansami i harlekinami. Człowiek żywiołowy, żądny przygód na pewno zainteresuje się literaturą o tematyce przygodowej itd. Musisz jedynie przyjrzeć się uważnie tej osobie i wywnioskować co mogłoby ją zainteresować.
3
Warto kupić książkę, która przyda się w życiu codziennym. Jeśli widzisz, że dana osoba ma problem z utrzymaniem ogrodu w idealnym stanie, kup jej poradnik ogrodniczy. Unikaj jednak niezręcznych sytuacji (np. nie kupuj osobie z nadwagą książki pokroju „Jak szybko schudnąć”. Mogłoby to być niezwykle krępujące dla osoby otrzymującej taki prezent).
4
Jeśli nie posiadasz zbyt wielu funduszy ( bo w gruncie rzeczy nowe książki sporo kosztują) możesz wybrać się na tzw. „pchli targ”. Możesz tam dostać wszystko, co tylko chcesz. Od starych lamp, po dywany i różne bibeloty. Z pewnością kupisz tam też książkę, która nie będzie nowa ale za to w idealnym stanie. Dzięki temu zaoszczędzisz pieniądze, ale również zrobisz dobre wrażenie. Unikaj dawania starych książek (czyt. W złym stanie, poplamionych czy z podartą okładką). Takie zachowanie to brak szacunku dla osoby, której wręczamy prezent. Musisz pamiętać o głównych zasadach dobrego wychowania! Książkę opakuj w ładny papier do pakowania prezentów lub umieść w ozdobnej torebce. To powinno zrobić dobre wrażenie na osobie obdarowywanej.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Pakowanie prezentów - koszula męska
urodziny chłopaka
zawieszka serce

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

nosleep
20.06.2015
Ja kupiłam siostrze na urodziny Dziennik o-błędnik. Lekka i napisana z humorem powieść o życiu.
Melissa
28.11.2013
Ja polecam świńską opowieść, zabawa i humor połączone z mądrością - "Tajemnice Pigalonii" - J. J. Renert