wizytówki

Jak zaprojektować wizytówkę w Photoshopie?

muszka - specjalista Tipy.pl
W czasach społeczeństwa przedsiębiorczego większość ludzi posiada swoje wizytówki. Wizytówka pomaga nawiązać nam kontakt z klientem oraz jest dobrym sposobem na zareklamowanie siebie. Jest wiele firm, które oferują projektowanie wizytówek. Co, jeśli chcemy zaprojektować własną wizytówkę samodzielnie? Poniżej znajdziesz kilka porad.
P

* Program do obróbki graficznej - najlepiej Photoshop (wersja CS 2 lub nowsza)
* Sprawna drukarka o pełnym zakresie tonalnym (jeśli chcesz również samodzielnie wydrukować swoje wizytówki)

1
Po pierwsze musisz pomyśleć jak Twoje wizytówka ma wyglądać.

Najlepiej zrobić mały szkic na papierze. Warto wziąć pod uwagę rozmiar wizytówek (powinny być one nie za małe i nie za duże - najlepiej około 5cm x 9cm. Wtedy wizytówka będzie czytelna i przejrzysta). Weź pod uwagę również co na tej wizytówce powinno się znaleźć. Standardowo jest to nazwa firmy na górze, pod nią imię nazwisko i telefon przedsiębiorcy (ewentualnie fax i adres e-mail).

Na wizytówce można wspomnieć krótko czy firma się zajmuje (np. BlachBUDOWA- profesjonalna sprzedaż i montaż dachów). Taki zabieg pomoże w szybkiej identyfikacji firmy, ponieważ sama nazwa nie zawsze wskazuje na to, czym firma się zajmuje.
2
Gdy masz już gotowy projekt na papierze, czas przystąpić do pracy. W programie Photoshop wybierz opcję Plik -> Nowy. W rozmiarach pliku wpisz standardowy wymiar wizytówki (w polu szerokość wpisz 5 a obok skalę zmień na CM, w polu wysokość wpisz 9 i analogicznie zmień również na CM). Tak powstałemu nowemu plikowi nadajemy kolor (wybieramy z zakładki Próbki po prawej stronie).

Wizytówce możemy nadać także fakturę korzystając z kolejnej zakładki Style (zakładka dostępna obok zakładki Próbki).
3
Warstwa -> Styl Warstwy -> Opcje mieszania – ta opcja pozwoli nam wprowadzić ciekawe światłocienie w naszej wizytówce (polecam eksperymentowanie z wartościami, bo można uzyskać naprawdę interesujący efekt).
4
Po skończonej pracy nad warstwą kolorystyczną musimy dodać tekst. Narzędzie służące dodawaniu tekstu znajduje się w palecie narzędzi po lewej stronie. Możemy manipulować czcionkę, kolorem czcionki w dowolny sposób w zależności od naszych preferencji.
5
Jeśli chcesz wydrukować swoją wizytówkę, pamiętaj, że najlepiej, aby po drugiej stronie wizytówki zostawić czyste pole bez napisu (wypełnione tylko kolorem). Natłok napisów może robić złe wrażenie. Wizytówki drukuj na papierze o wysokiej gramaturze - będą bardziej praktyczne i wygodne w użytkowaniu.
6
Ważne jest, by nie dodawać zbyt wielu efektów graficznych, ponieważ może do odciągać uwagę od faktycznego przekazu wizytówki. Krótko mówiąc - nie przesadzaj z efektami graficznymi.
?

Wskazówki
* Pamiętaj, aby nie zamieszczać na wizytówce natłoku danych- zamieszczaj tylko rzeczy najważniejsze.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Jak zrobić wizytówki?
organizacja konferencji
klienci firmy

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane