Dozownik wody do kwiatów

Jak sprawić, by kwiatki nie zwiędły podczas urlopu?

Zwłaszcza okres letni sprzyja urlopom i częstym podróżom. Co wtedy mamy zrobić z roślinami (które mamy w naszym domu), jeśli nie możemy liczyć na pomoc sąsiadów lub rodziny? W końcu podczas kilkudniowej nieobecności nie powinniśmy pozostawiać kwiatów bez odpowiedniego nawodnienia. Warto zaznaczyć, że jednorazowe nalanie dużej ilości wody do doniczek nie załatwi sprawy; wbrew pozorom ziemia szybko wysycha, szczególnie podczas upałów.
1
Na początku powinniśmy przestawić roślinny w bardziej zaciemnione miejsce naszego mieszkania lub balkonu. Wówczas woda będzie wolniej parować z ziemi w doniczkach. W przypadku kiedy mamy więcej czasu przed naszą podróżą, można również pomieszczać podłoże z tzw. hydrożelem ogrodniczym który magazynuje wodę nawet na tydzień (wtedy wystarczy dobrze nawodnić mieszankę przed wyjazdem.; pamiętajmy, że nie powinno się przesadzać z ilością wody).
2
Potem należy wysypać powierzchnię ziemi w doniczce korą (którą możemy pozbierać w parku lub lesie) albo drobnymi kamyczkami, ewentualnie nakrywamy jeszcze całość folią; ogranicza to parowanie wody. Dodatkowo proponuję spryskać liście wodą, ponieważ większość roślin ma również umiejętność pochłania wody właśnie przez liście.
3
Kolejno możemy umieścić plastikową butelkę w ziemi. Na początku napełniamy ją wodą i wbijamy do góry dnem. Wtedy woda wysącza się stopniowo, ponieważ tworzy się podciśnienie. Możemy również zainwestować w ceramiczne poidełka, które w górnej części mają zbiorniczki ze specjalnym otworem do wlewania wody. Dolna cześć wbijamy do ziemi; zawiera porowate ścianki przez które woda przesącza się powoli, stopniowo nawadniając roślinę. Popularny jest również system sączków - rurki wbijamy w ziemię, drugie końce zanurzamy w większym naczyniu wypełnionym wodą. Wspomniane sączki doprowadzają wodę rurkami do ziemi.
4
Jeśli planujemy dłuższy wjazd warto zainwestować w automatyczną konewkę, która automatycznie i samoczynnie podlewa rośliny. Zawiera specjalny programator dzięki któremu możemy określić ilość wody przeznaczonej do danej doniczki i czas podlewania. Możemy równie podłączyć czynnik czujności wilgotności, który będzie dbał o odpowiednie nawodnienie. Konewka wodę może pobierać bezpośrednio z kranu lub naczynia wypełnionego wodą. Możemy ja kupić w sklepach lub hurtowniach ogrodniczych. Na końcu pozostaje tylko cieszyć się naszym urlopem.
?

Wskazówki
* Pamiętajmy, że w przypadku roślin ciepłolubnych nie powinniśmy nalewać dużo wody. W przypadku kaktusów nie trzeba w ogóle nalewać wody, wręcz przeciwnie.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane