Dłonie

Jak nie zasnąć przy nauce?

Czas sesji w pełni, ale co chwilę mamy coś do nauczenia: maturzyści na maturę, uczniowie do odpowiedzi w szkole, "lingwiści" na egzamin z języka, nawet jeżeli chcemy zdać prawo jazdy to musimy przyswoić pewną teorię. Nauka do testów / egzaminów, które mogą się okazać naszą przepustką jest praktycznie codziennością. Towarzyszy nam tak naprawdę przez całe życie, gdyż parafrazując słynne przysłowie "całe życie czegoś się uczymy". Przede wszystkim są to doświadczenia życiowe, jednak skończenie szkoły nie gwarantuje nam końca zakuwania. Często staje się to ciężkie lub przypada na nieciekawy okres w naszym życiu lub ciężką porę roku np. zimę. Niektórzy również mają nawyk uczenia się po nocach. Jednak nawet ci, którzy uczą się w dzień często mają problem z nauką. Wiadomo bowiem, że możemy uczyć się tego co nas interesuje, ale również przykrych, acz koniecznych rzeczy. Wtedy z pewnością nie raz zdarzyło nam się... zasnąć nad materiałem! Jak tego uniknąć? Co robić, żeby umysł pozostał trzeźwy?
1
Wiele osób, w szczególności studentów i licealistów wspiera swoją naukę napojami energetyzującymi. Nie jest to jednak najlepsze rozwiązanie. Powszechnie już wiadomo, że nie są one zbyt zdrowe, w szczególności dla młodego organizmu. Źle wpływają na serce, mogą nawet spowodować zawał. Stąd jeżeli się na nie zdecydujemy nie powinniśmy ich pijać za często. Tymczasem niektórzy studenci, czy uczniowie wypijają taki napój codziennie lub parę razy dziennie (co już w ogóle jest niedopuszczalne). Musimy pamiętać, że nauka owszem jest ważna, ale ważniejsze jest nasze zdrowie. Są inne sposoby na nie zaśnięcie.
2
Lepszym sposobem od napoju energetyzującego jest kawa, zawierająca kofeinę, która jak wiadomo pobudza. Tę samą substancję zawiera w sobie Coca Cola, która dodatkowo jest słodzona, czyli daje nam przypływ glukozy. Napoje z kofeiną są z pewnością zdrowsze niż napoje energetyzujące, ale również nie powinno się ich pić hektolitrami (kawę tak naprawdę raz do 3 razy dziennie maksymalnie).
3
Każdy wie, że kawa pobudza. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę, iż robi to również herbata! Herbata zawiera w sobie teinę, która również zawiera właściwości pobudzające. Odpowiednio parzona (długo) z pewnością nie pozwoli nam zasnąć. Warto tu polecić w szczególności zieloną herbatę, która doda nam energii i jest do tego bardzo zdrowa, więc nie musimy jej ograniczać jak kawy.
4
Oprócz środków pobudzających możemy spróbować nie zasnąć również w inny sposób. Jednym z nich jest ruch. Jeżeli poczujemy się senni zróbmy kilka ćwiczeń, najlepiej takich w pozycji odwróconej (jak np. świeca), które sprawią, że krew napłynie nam do mózgu.
5
Inną opcją jest medytacja, która pozwoli nam się skupić i naładować energią.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Malgorzata
04.05.2016
Herbata tez pobudza, a zawal serca jest badzo grozny poniewaz w kawie nie masz tyle cukru co w tych napojach. Cukier
bardzo.niekorzystnie wplywa na uklad okolo sercowy. a poza tym to ja nie rozumiem jak mozna nie wiedziec ze nap. ener. sa bardziej niezdrowe od kawy. proponuje przyczytac sklad chemiczny z tylu na opakowaniu a potem zadawac glupie pytania chyba ze sie nie rozumie to radze porozmawia z kims uczonym.
Malgorzata
04.05.2016
DOKTOR
04.12.2015
BZDURY! HERBATA !! ZAWAŁ OD ENERGETYKA? MATOŁ TO PISAŁ I TYLE W TEMACIE
meszekowy
28.12.2013
Nie rozumiem czemu picie napojów energetyzujących jest bardziej niezdrowe niż picie kawy, przecież tak samo zawierają kofeinę i inne pobudzacze. Uważam że nie powinno się pić kawy więcej niż 2 razy dziennie.