prasowanie

Jak prasować różne tkaniny?
MatronacieniaMatronacienia - specjalista Tipy.pl

Nylon stylon i inne syntetyczne materiały wyzwoliły nas z prasowania, ale jak się okazało nie do końca. Nagle okazało się, że bawełna i len są po pierwsze zdrowsze dla naszego ciała, a po drugie znacznie przyjemniej się je nosi no i ładniej wyglądają. Pojawia się więc problem jak je prasować, żeby łatwo i szybko osiągnąć pożądany efekt.
1
Jedwab prasujemy na lewej stronie, zaczynamy zawsze od falbanek, koronek i haftów, jeżeli takie są. Jedwab prasowany na lewej stronie łatwo się prostuje, ale traci swój połysk. Jeżeli zależy nam na tym połysku trzeba przejechać żelazkiem również prawą stronę.
2
Wełny prasujemy po prawej stronie przez inny materiał, najlepiej przez lniane płótno. Ciemne wełny można też prasować przez zwykłą gazetę.
3
Cienki batyst, etamina, pika bawełniana i ciemne bawełny prasuje się po lewej stronie. Jasne bawełny zarówno gładkie jak i wzorzyste prasujemy po prawej stronie.
4
Aksamit zwilża się lekko po lewej stronie i prasuje w powietrzu mocno naciągnięty. Do tej czynności potrzebne są minimum dwie osoby.
5
Tkaniny lniane prasujemy zawsze po prawej stronie, gdyż przyciskając żelazko po lewej stronie uwypukla się wszystkie hafty lub aplikacje z innego materiału.
?

Wskazówki
* Zawsze zaczynaj prasowanie od ubrań, które wymagają najniższej temperatury.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Karolin Tumaszek
26.09.2020
Dla mnie prasownica jest genialnym rozwiązaniem. Radzi sobie dobrze chyba z każdym materiałem, często jej używam przed wyjściem, oszczędza mi to czas, ale jestem z niej bardzo zadowolona