Urodziny, kartka urodzinowa

Jak zrobić kartkę urodzinową?

muszka - specjalista Tipy.pl
Kartka urodzinowa to chyba najpopularniejszy dodatek do prezentu, ale zarazem wspaniała pamiątka. Najlepiej prezentują się kartki wykonane własnoręcznie- widać ile pracy włożyliśmy aby je zrobić. Jeśli chcesz samodzielnie zrobić kartkę urodzinową- ten artykuł jest dla Ciebie!
P

* klej
* nożyczki
* kartka z bloku technicznego (dla lepszego utwardzenia) formatu A4
* różnego rodzaju bibelociki, które możesz przykleić na kartkę
* klej szybkoschnący
* papier kolorowy

1
Bardzo ważnym zagadnieniem jest to, do jakiego przedziału wiekowego należy solenizant. Nie damy przecież seniorowi kartki z misiami i lalkami, a dziecku z bukietem róż. Kartka musi być adekwatna do wieku.
2
Najłatwiej wykonać kartę urodzinową ze zwykłego formatu kartki A4. Klasycznym rozwiązaniem jest zgięcie jej na pół i ozdobienie wierzchnich części- w środku należy wpisać życzenia. Na ozdobienie takiej kartki jest mnóstwo sposobów- możemy pomalować ją kredkami, okleić w śmieszne wzorki wycięte z papieru kolorowego czy też w naklejki, ozdobić ją własnoręcznie narysowanymi rysunkami. Są to dobre sposoby na wykonanie kartki z życzeniami dla dziecka. W środku możemy wpisać śmieszną rymowankę (dużo takich rymowanek znajduje się w Internecie). Śmiesznym efektem na wręczenie takiego prezentu będzie przymocowanie kartki do balonika z helem ( zrób w mało widocznym miejscu kartki dziurkę- najlepiej dziurkaczem, następnie przewlecz wstążeczkę i przywiąż do balonika). Obdarowane dziecko na pewno bardzo się ucieszy! Dla spotęgowania efektu możesz narysować markerem na baloniku śmieszną minkę.
3
Dla osoby starszej lepiej będzie się prezentować kartka z klasycznym wzorem- np. bukiet kwiatów, tort itd. Najbardziej elegancko będzie wyglądał rysunek ( wykonany starannie!). Oryginalnie będzie wyglądało przyklejone w środku zdjęcie solenizanta, a naokoło zdjęcia wzorki ( tzw. „esy floresy” ale w stonowanych kolorach). Pod tym należy napisać ładnie ułożone życzenia. Bardzo ważna jest tutaj estetyka (dzieci mogą wybaczyć nam drobne niedociągnięcia, natomiast osoba dorosła z pewnością jest bardziej wymagająca. Jednak nie należy się przejmować, bo zapewne nasze starania zostaną docenione).
4
Tylna strona powinna być klasycznie zamalowana na jeden kolor ( zalecane w przypadku kart urodzinowych dla dorosłych). Na kartce dla dzieci na odwrocie możemy dopisać krótkie , zabawne zdanie, w stylu „ Baw się dobrze!” Pamiętaj, aby nie trzymać się zasad. Podane rady są tylko wskazówkami- od Ciebie zależy efekt końcowy.
5
Kolor kartki powinien pasować do koloru papieru, w który opakowany jest prezent. Taka oprawa będzie stanowiła ładne dopełnienie całości.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

ozdobna koperta
kartka z wyskakującym tortem
kartka urodzinowa dla mamy

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

rafik
20.05.2015
fajna kartka na urodziny
kgj
23.06.2014
do bani
sps
04.11.2011
eeeeeeeeeeeeeeeetam