problemy ze słuchem

Jak uniknąć problemów ze słuchem?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
Słuch jest jednym z najważniejszych i najwrażliwszych zmysłów człowieka. Mocno podkręcona głośność w telewizorze, radiu oraz hałas na ulicach i zakładach pracy mogą powodować uszkodzenia narządu słuchu. Nie ma nic bardziej mylnego, ze problemy ze słuchem dotyczą tylko osób starszych. Jeśli chcemy długo cieszyć się dobrym słuchem i otaczającymi nas dźwiękami powinniśmy właściwe o niego dbać. Poniżej znajdziecie porady, które pomogą wam pielęgnować wasz słuch.
1
Ruch to i lepszy słuch. Ćwiczenia fizyczne dotleniają cały Twój organizm w tym narząd słuchu. Jeździj na rowerze i spaceruj - dzięki temu będziesz lepiej słyszeć.
2
Jedz awokado. Zawiera dużo magnezu który chroni nasze uszy przed schorzeniami wywołanymi hałasem. Kupuj te owoce awokado, które są ciemne i miękkie.
3
Od dawna wiadomo że picie wina wpływa dobrze na nasze serce. Badania dowodzą że wino wpływa również pozytywnie na słuch. Codzienne picie 1-3 kieliszków wina lub piwa może nas uchronić przed starczą utratą słuchu (spożywanie wina lub piwa w większych dawkach może zadziałać na odwrót - uszkodzi Twój słuch).
4
Naukowcy odkryli że stan naszego uzębienia ma wpływ na jakość słuchu. Wynika to z pozycji szczęki lub osłabienia aktywności mięśniowej, która wpływa na jakość słuchu. Im więcej zębów zachowasz tym lepiej będziesz słyszeć na starość. Zatem - dbaj o zęby!
5
Unikaj hałasów w tym - chrapania partnera. Chrapanie mierzone w decybelach może być głośniejsze od odgłosów ruchu ulicznego. Jeśli Twój partner chrapie zaprowadź go do lekarza.
6
Miłorząb dwuklapowy (Ginkgo biloba) poprawia słuch a w niektórych przypadkach może przywrócić słuch gwałtownie utracony. Porównano działanie tego zioła z pentoksyfiliną stosowaną u ludzi u których wystąpiła gwałtowna utrata słuchu. Okazało się, że leczenie ziołami daje lepsze efekty. Należy zażywać 12-120 mg Ginkgo biloba 2 x dziennie, w zależności od stopnia utraty słuchu.

Powiązane porady

świecowanie uszu
szum w uszach
małżowina uszna

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

tete
04.01.2017
Po Ginkgo biloba miałem dziwne halucynacje. Brałęm 1 tabletkę dziennie przez dwa tygodnie. Nie polecam...