kreatywność

Jak rozbudzić w sobie kreatywność?
muszka - specjalista Tipy.pl

Kreatywność to bardzo pożądana cecha w dzisiejszych czasach. Kreatywności nie oczekuje się tylko od artystów, ale także od dziennikarzy, branży reklamowej, branży usługowej i wielu innych. Jak być kreatywnym i skąd czerpać inspiracje? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.
1
Po pierwsze kreatywności nie da się wyuczyć. Można natomiast wyrobić sobie nawyk, aby dostrzegać więcej w różnego rodzaju rzeczach. Na przykład zwykła kartka - ludzie widzą w niej po prostu miejsce do pisania. Ty pomyśl mniej szablonowo. Zauważ, że ta kartka to każde powierzchnia reklamowa, materiał to zrobienia papierowego samolociku, czy laurki, miejsce do napisania listu miłosnego albo pozwu rozwodowego. Bierz pod uwagę różne zastosowania, daj się ponieść wyobraźni. Przecież jest tyle zastosowań, wystarczy je dostrzec!
2
Oglądaj programy telewizyjne, które zmuszą Cię do myślenia. Nie siedź bezmyślnie patrząc się w ekran. Twoim wrogiem są telenowele - zupełny brak akcji i pochłaniacz czasu w jednym! Oglądaj ambitne kino, teleturnieje - sprawdzaj swoją wiedzę. Czytaj dużo książek, ale różnotematycznych. Postaraj się wiedzieć chociaż odrobinę, ale za to na każdy temat.
3
Nie używaj ciągle tych samych zwrotów - staraj się znaleźć synonimy danych słów. Dobrym sposobem na to jest rozwiązywanie krzyżówek - nauczysz się wielu ciekawych rzeczy i zarazem rozwiniesz swój zasób słownictwa.
4
Kiedy widzisz jakąś rzecz w sklepie, zastanów się jak Ty sam byś ją wykonał. Co by Ci było do tego potrzebne, i w jaki sposób byś to zrobił, a może nawet ulepszył?
5
Najbardziej znanym sposobem rozwijania kreatywności jest wymyślanie opowieści. Takie opowieści mogą ciągnąć się bez końca, a wyobraźnia daje nam nieskończenie wiele możliwości do dalszego rozwijania akcji fabuły. Najlepszym miejscem na tworzenie takich opowieści jest wyobrażanie sobie różnych scen przed snem. To pomoże nam usnąć i rozwijać zarazem swoją kreatywność. Takie fantazje możesz także opowiadać swojemu dziecku przez sen. Dziecko na pewno doceni Twoją kreatywność i oddanie.
6
Unikaj szablonów i stereotypów. Stereotypy biorą się z przestarzałych faktów i niedoinformowania. Nie daj się w to wciągnąć! Miej własny sąd i opinię na każdy temat. Nie daj sobie wmówić czyjegoś zdania. Wygłaszaj swoje poglądy i popieraj je racjonalnymi argumentami. Dzięki temu nauczysz się wyrażania swoich myśli i będziesz stale rozwijać swój światopogląd. Takie zabiegi ubarwią Twoją osobowość i odmienią Twój sposób postrzegania świata.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane