zatkane uszy

Jak odetkać ucho zatkane woskowiną?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
Uszy zatkane woskowiną ograniczają nasz słuch, dlatego warto poddać się ich płukaniu. Niestety czasami nie mamy czasu wybrać się z tym problemem do laryngologa. Obecnie w aptekach możemy znaleźć preparaty, które umożliwią nam samodzielne wykonanie tego zabiegu. Zaproponowany przeze mnie sposób pozwoli wam szybko i bezboleśnie pozbyć się problemu. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam w usunięciu nadmiaru woskowiny z uszu.
P

* woda utleniona
* ciepła woda
* gruszka do nosa
* preparat A-Cerumen - dostępny w aptekach

1
Zmieszaj 1 łyżkę wody utlenionej z pół szklanki ciepłej wody.
2
Napełnij tą miksturą gruszkę do nosa dla dzieci.
3
Przechyl głowę na bok i wlej zawartość do ucha (nie wsuwaj końcówki gruszki głęboko do ucha). Powinieneś usłyszeć bulgotanie.
4
Mikstura rozmiękczy woskowinę i łatwiej będzie można ją usunąć.
5
Jeśli uszy są mocno zapchane woskowiną kup w aptece preparat A-Cerumen. Powoduje on rozpuszczanie woskowiny usznej oraz zapobiega jej ponownemu nagromadzeniu.

Przez 3-4 dni (rano i wieczorem), każdorazowo wcisnąć połowę zawartości ampułki do zatkanego ucha. Po minucie do dwóch zakroplić kilka kropli 0,9% roztworu chlorku sodu (soli fizjologicznej) z ampułki ogrzanej w dłoni i odczekać do chwili samoistnego oczyszczenia przewodu słuchowego. W przypadku trudności w samodzielnym oczyszczeniu przewodu słuchowego z woskowiny, należy zgłosić się do specjalisty.

Powiązane porady

budowa ucha
małżowina uszna
czyszczenie uszu

Podobne porady

Komentarze (14)

* Pola wymagane

Uszaty2020
30.08.2017
Ja zawsze czyszczę uszy wodą utlenianą trzy krople i jakoś pomaga sposób tani prosty i mam nadzieje bezpieczny , pozdrawiam.
Nowak
16.02.2017
Miałem zatkane ucho i nie chciało mi się iść do lekarza. Słyszałem o sposobie z parafiną. Kupiłem świeczkę z której pozyskałem parafinę. Wziąłem kawałek sznurka, wsadziłem głęboko do ucha a następnie kapałem do wewnątrz parafiną z zapalonej świeczki. Kiedy zastygała pociągałem za sznurek i wyciągałem ją. Zabieg powtórzyłem kilkakrotnie i skutecznie odetkałem uszy. Parafina sklejała się z woskowiną i po kawałku wyciągałem ją. Sposób jest bardzo tani, bezpieczny i bardzo skuteczny.
przemek
02.11.2016
Dla potomnych zatkane ucho przez woskowine. Mi zatkalo bo uzywalem stoperow niehigieniczne wosk zmieszany z syfem w uchu trzeba zmiekczyc zwykle krople nie pomoga .dopiero na recepte z jakimis solami pomogly. Miałem czekac 3tyg. Wiec wziołem po 3dniach strzykawka 5ml i jazda 5min i wypłukane nie bujcie sie sami płukac uszu jest to calkowicie bezpieczne!!!
bandi
22.08.2016
Ja zawsze sam płucze ucho. Strzykawka 20 i woda z odrobiną mydła w płynie. Zawsze pomaga.
Adrian
17.05.2016
ja tam wolę podejść do laryngologa i mi sam to wypłuka
ja nie ryzykuję samemu grzebać w uchu
Wiktor
03.02.2016
Jak długo tą miksturę trzeba trzymać w uchu?
Ja
13.09.2012
Sposób z wodą utlenioną jest NIESAMOWITY!.Wstrzyknęłam mamie 2 dawki i przepłukało!.Świetne,polecam : )
wookie
29.08.2012
A jeszcze lepszy jest preparat Remo-wax (bez recepty w aptece) - w opakowaniu są krople i jest już gruszka do przepłukania ucha
Agaa
26.08.2012
Jesli tak jak napisała Agata z ucha wydostaje sie zołty plyn to znaczy ze prawdopodobnie doszlo do pekniecia blony bebenkowej i nie wolno wtedy nic wlewac do ucha!
BArtek
06.07.2012
Kurcze ja to mam tak zatkane od wczoraj po moim skoku do wody całą noc leciało mi coś żółtego z ucha a dziś to aż pluska woskowina lecę wypróbować jak nie zadziała wizyta u lekarza.