Mozilla Firefox

Jak korzystać z Mozilla Firefox?
muszka - specjalista Tipy.pl

Dobra przeglądarka internetowa ułatwia nam korzystanie z zasobów Internetu. Dzięki niej nie musimy się głowić jak ściągnąć plik i mamy pewność, że stanowi ona dobrą ochronę. W cyklu dobre i darmowe programy komputerowe - dziś o przeglądarce Mozilla Firefox.
1
Mozilla Firefox jest jedną z najpopularniejszych przeglądarek internetowych na świecie. Jest ona dostępna w polskiej wersji językowej, bez żadnych opłat. Jedną z jej dużych zalet jest możliwość dodawania kolejnych kart (można to zrobić za pomogą skrótu klawiszowego CTRL+T). Warto wiedzieć, że teraz prawie wszystkie przeglądarki mają tą opcję w standardzie, lecz Mozilla wprowadziła ją jako pierwsza. Możemy dowolnie zarządzać ustawieniami strony (Plik-> Ustawienia strony), manipulując wartościami marginesów.
2
mozilla, pasek narzędzi
Użytkowanie tego programu ułatwia znacznie możliwość dodawania pasków narzędzi. Taki pasek ułatwia nam dostęp do wybranych aplikacji, bez konieczności ich szukania. Taką opcją włączamy przez wybranie Widok -> Paski narzędzi. Przykładowy pasek narzędzi znajduje się na zdjęciu obok.
3
Przeglądarka archiwizuje strony, które odwiedziliśmy w zakładce Historia. Dzięki tej opcji możemy łatwo wrócić do stron, które odwiedzaliśmy wcześniej. Jest to bardzo przydatna opcja, gdy np. niespodziewanie wyłączy nam się komputer. Oprócz tego, że strona będzie zapisana w historii, to jeszcze program Firefox przywróci nam przerwaną sesję i wyświetli strony, które przeglądaliśmy przed awarią.
4
Przeglądarka pobiera automatycznie dodatki, które pozwolą wygodnie obsługiwać różne rodzaje stron, np. gdy znajdziemy się na stronie, dla której do poprawnego odtworzenia potrzebna jest Java - program Firefox sam ją pobierze (pytając nas wcześniej o zgodę).
5
Jeśli jakaś strona wyjątkowo nam się spodoba - to możemy dodać ją do zakładek (Zakładki -> Dodaj zakładkę, lub skrót klawiszowy CTRL+D). Dzięki temu będziemy mogli powracać do ulubionych stron. Możemy to zrobić również naciskając gwiazdkę, która znajduje się po prawej stronie adresu internetowego, który właśnie odwiedzamy. Dzięki temu ten adres zostanie dodany do listy ulubionych.
6
Podsumowując możliwości przeglądarki Mozilla Firefox uważam, że jest to program godny naszej uwagi - prosty w obsłudze i zrozumiały, a ponadto darmowy i dostępny w polskiej wersji językowej. Warto zainstalować ten program i sprawdzić czy odpowiada naszym preferencjom.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane