świecowanie uszu

Jak wykonać zabieg świecowania uszu?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
Świecowanie uszu (lejkowanie) jest wspaniałą metodą na oczyszczenie uszu z zalegającej woskowiny i innych zanieczyszczeń. Jest również skuteczne przy infekcjach górnych dróg oddechowych, zapaleniu krtani, nieżycie nosa, katarze siennym czy astmie oskrzelowej. Zabieg ten polecany jest również dla osób cierpiących na migrenę, zaburzenia snu czy niedosłuch. Świecowanie uszu można wykonać samemu w domu przy pomocy drugiej osoby. Jest to bardzo proste jednak należy zachować troszkę uwagi i przestrzegać podstawowe zasady higieny.
P

* mały jasiek
* papierowy ręcznik z wyciętym otworem na ucho
* krem
* fitoświece (świece do świecowania uszu, do kupienia tutaj)
* talerzyk aluminiowy lub papierowy
* szklana z wodą lub miednica

1
Osoba której będziemy wykonywali zabieg powinna położyć się na boku a pod głowę wsadzić jasiek.
2
Smarujemy małżowinę uszną wraz z wlotem kanału kremem. Do tego celu możemy użyć patyczka higienicznego.
3
Przez około 3 minuty masujemy cały obszar ucha.
4
świecowanie uszu
Głowę należy przykryć papierowym ręcznikiem z otworem na ucho. Dzięki temu zabezpieczymy głowę przed spadającym ze świecy popiołem. Ucho wyciągamy na wierzch ręcznika. Zamiast ręcznika możemy użyć talerzyka papierowego. W tym celu należy wyciąć w nim otwór a następnie wsadzić świecę. Talerzyk powinien stykać się ze świecą na wysokości blaszki.
5
Smarujemy kremem świecę z tej strony gdzie znajduje się blaszka. Krem ma za zadanie uszczelnienie połączenia między kanałem usznym i świecą.
6
Koniec świecy oznaczony kreską i srebrną folią wkładamy do kanału małżowiny usznej ruchem stanowczym ale delikatnie, tak by nie sprawić bólu na głębokość około 1 - 2 cm.
7
Trzymamy fitoświecę i czekamy aż wypali się do miejsca oznaczonego paskiem, co oznacza koniec zabiegu.
8
Teraz należy wyjąć z ucha jeszcze palącą się świecę i ugasić ją w szklance wody.
9
Delikatnie oczyszczamy ucho patyczkiem higienicznym.
10
Powtarzamy cały zabieg na drugim uchu.
11
Osoba której wykonaliśmy zabieg powinna poleżeć jeszcze kilka minut i się zrelaksować. Po zabiegu należy zabezpieczyć uczy wacikami.

Przez kolejne 24 h nie wolno moczyć głowy ani myć włosów. Uszy są bardzo wrażliwe.
12
Po skończeniu zabiegu rozwijamy nie spaloną część świecy i sprawdzamy zawartość.

Zabieg należy wykonywać 3 - 5 razy co 4 dni dopóki w nie spalonej części świecy nie będzie już żadnych wydzielin ani nalotu.
13
Jak to działa?

Podczas palenia się świecy rozrzedzone zostaje powietrze w kanale słuchowym zewnętrznym na zasadzie tzw. komina. Dzięki temu ucho zostaje oczyszczone z woskowiny i wydzielin gruczołów łojowych. Ciśnienie w uchu się reguluje. Oprócz udrożnienia kanału słuchowego efekt przenosi się na zatoki dzięki czemu ułatwione jest oddychanie nosem.
?

Wskazówki
* Zabieg należy wykonać na obu uszach

Wskazania:
* Schorzenia uszu, gardła, nosa.
* Przewlekłe stany zapalne nosa,
* Gardła, migdałków.
* Stany zapalne zatok przynosowych.
* Przeziębienia
* Szumy w uszach różnego pochodzenia.
* Niedosłuch.
* Stany stresowe, nerwowość,
* Nadpobudliwość, zaburzenia snu.
* Bóle i zawroty głowy, migrena

!

Uwaga!
Przeciwwskazania do zabiegu to:
* wyciek ropy z ucha,
* uczulenie na produkty pszczelarskie,
* uszkodzenie błony bębenkowej
* procesy nowotworowe w obrębie głowy

Strona 1 z 2

Powiązane porady

budowa ucha
małżowina uszna
szum w uszach

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

ofiara hopi
31.01.2017
Wlasnie czekam na usuniecie wosku z uszu wszystko wcieklo z palacej sie swiecy do srodka.Stracilem sluch.Zabieg bedzie duzo kosztowal.Zapalcie swiece nie wkladajac jej do ucha,w srodku swiecy osadza sie wosk ktory nie daje sie niczym rozpuscic i potrzebna pomoc lekarza.To wielkie klamstwo na ktorym zarabiaja oszusci.Stanowczo nie polecam.
aasat
28.09.2016
To wielkie oszustwo, powinno to być w Polsce zakazane! Ludzie wierzą w różne głupoty, ale to jest gorsze od homeopatii.
swieca
03.02.2016
wlasnie spalilam ta swiece na stoliku haha i taki sam efekt jak bym trzymala w uchu naciaganie ludzi na pieniadze i zdrowie
RR
21.01.2016
kilka dni temu żona zrobiła mi to woskowanie. Powiem tak, żadnego podciśnienia nie czuć, żadnego ciepła w uchu itp. Efekt tego jest taki, że dziś laryngolog wyciągał mi z uszu resztę wosku po tych świeczkach. Pamiętajcie nie dajcie się nabrać na te świeczki, to ściema ludzi którzy nimi handlują. To kompletnie wcale nie pomaga, a jedynie zasyfi wam uszy woskiem. Laryngolog śmiał się że co chwile ma pacjentów którym później to usuwa z uszu. Kolejna ściema ze świeczkami, po zakończeniu woskowania na dole tej świeczki zbiera się niby woskowina wyciągnięta z ucha. To kolejna ściema - to reszta wosku ale świecy. To co zostaje na dole tej świeczki to dokładnie to samo wpada do ucha. Można sobie tym tylko krzywdę zrobić, broń boże tego nie używać. Jak ktoś nie wierzy niech zapyta pierwszego lepszego laryngologa.
Pauli
20.10.2015
Odradzam!!! Po święcowaniu uszu nabawiłam się ostrego zapalenia przewodu słuchowego. Boli i nic nie pomaga łącznie z antybiotykami... Tragedia
flu
06.08.2015
ja odradzam. mimo ze nic nie dostalo sie do srodka (bo swieca miala zabezpieczenie) od tego czasu nieraz bola i swedza mnie uszy. nigdy wiecej
klaudi804
26.01.2015
To super metoda stosuję ją u moich dzieci męża i jestem zachwycona. Oczywiście ile ludzi tyle opinii u nas syn gorączka ponad 39 a po 15 min po zabiegu jest dzieckiem nie do poznania ale to moje zdanie.