softbox

Jak zamontować softbox?
muszka - specjalista Tipy.pl

Softbox to urządzenie niezbędne w studiu fotograficznym. Zapewnia on doskonałe rozproszenie światła, bez jego częściowej utraty (co ma miejsce przy użyciu tzw. parasolek). Jeśli jesteś początkującym fotografem i zainwestowałeś w sprzęt, ale nie wiesz jak poskładać softbox - ten artykuł jest dla Ciebie.
1
Po pierwsze rozpakuj starannie cały zestaw. Pamiętaj żeby rozpakowywać go w porządku a nie w chaosie, ponieważ nietrudno zgubić części składowe potrzebne przy montażu. Sprawdź czy wszystkie części znajdują się w zestawie (wykaz części powinien znajdować się w instrukcji obsługi). Instrukcja obsługi często nie posiada języka polskiego, dlatego ten artykuł został napisany z myślą o tych użytkownikach, którzy nie władają biegle językiem angielskim (ze specjalistycznym - fotograficznym słownictwem).
2
głowica
W zestawie powinny się znajdować : główny materiał softboxa, cztery metalowe pręty (do każdego softboxa po 4), biały dyfuzor rozpraszający to wczepienia do środka, dyfuzor którym zakrywamy całą powierzchnię po zamontowaniu oraz metalowa głowica, na której będzie zamontowana lampa. Głowica jest widoczna na zdjęciu obok.
3
głowica, montaż
Głowicę montujemy w czarnym materiale tak jak to jest widoczne na zdjęciu. Należy robić to delikatnie, aby nie podrzeć materiału softboxa.
4
softbox, montaż
Następne metalowe pręty umieszczamy w otworach głowicy. Zazwyczaj pręt jest z jednej strony pogrubiony. Jeżeli pręty mają obie końcówki pogrubione to metalowe zakończenia włożyć w głowicę.
5
montaż
Drugi koniec pręta umieszczamy w narożnikach sotfboxa. Jest to trudny etap wymagający dużo zręczności i siły od montera. Niektóre softboxy posiadają dodatkowo rzepy zabezpieczające w narożnikach. Jeśli nasz sprzęt posiada takie rzepy, oczywiście należy je zaczepić.
6
dyfuzor, montaż
Następnym krokiem jest zamontowanie dyfuzora wewnętrznego. Zaczepiamy go na rzepy w wewnętrznej części softboxa.
7
dyfuzor, montaż
Ostatnim krokiem będzie zamontowanie dyfuzora zewnętrznego. Ten dyfuzor jest również zaczepiany na rzepy - gwarantuje to łatwy montaż i szczelność.
8
Jeśli posiadasz lampę, zamontuj ją w głowicę, a śruby dokręcaj z wyczuciem, ponieważ łatwo można uszkodzić lampę zbyt mocnym dokręcaniem.
9
statyw
Całość należy umieścić na stabilnym statywie.
10
Sprzęt przechowuj w suchym i czystym miejscu - łatwo zabrudzić białe dyfuzory - zabrudzone nie będą dobrze rozpraszały światła. Dbaj więc o swój sprzęt a na pewno Twoje zdjęcia będą dobrej jakości!
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane