akt

Jak stworzyć dobrą atmosferę podczas robienia aktu?
muszka - specjalista Tipy.pl

Akt to najstarsza forma obrazowania człowieka. Jest to jednak gałąź sztuki, która wymaga wiele delikatności o dobrego smaku. Między modelem a artystą powinna nawiązać się specyficzna więź. Jak zachowywać się podczas sporządzania aktu? Wskazówki znajdziesz poniżej.
1
Pamiętaj, aby nie narzucać się modelowi. Jest to najważniejsza zasada podczas robienia aktu. Jeżeli model zgodził się na pozowanie to już znaczy, że obdarza nas sporym zaufaniem. Nie możemy tego popsuć! Pamiętaj, że model pokaże nam sferę swojej intymności - coś, co dla człowieka jest najcenniejsze i najdelikatniejsze. W tej sprawie trzeba poruszać się zręcznie i z wyczuciem dobrego smaku. Przed pozowaniem uzgodnij dokładnie jak pozowanie ma wyglądać i jakie części ciała modela mają być ukazane. Oczywiście zapytaj się o zgodę. Jeśli dostaniesz odpowiedź pozytywną - możecie rozpoczynać pracę.
2
Przed pozowaniem zapewnij modelowi miejsce, w którym może się przebrać. Nie dopuszczaj do sytuacji, aby model musiał się na Twoich oczach rozbierać. Jest to mało profesjonalne a w dodatku sporo krępujące dla obu stron. Jeśli nie posiadasz oddzielnego pomieszczenia, to po prostu wyjdź. Nie naruszaj sfery intymności modela. Pozwól, żeby przebrał się w szlafrok i ukazał nagość dopiero przed samym pozowaniem.
3
Pod żadnym pozorem nie praw uwag na temat ciała modela. To chyba będzie najbardziej krępujące jeżeli powiesz coś w stylu „Masz mało jędrną skórę na udach”. To od razu speszy modela i popsuje atmosferę między wami. Takie uwagi zachowaj tylko i wyłącznie dla siebie. Z jedynych uwag, które możesz przekazywać modelowi to takie, które ułatwią Ci obrazowanie postaci, np. „Czy mógłbyś przesunąć się lekko w prawo?”. Takie uwagi są jak najbardziej wskazane i dopuszczalne.
4
Po wykonaniu pracy przed jej publikacją musisz koniecznie zapytać modela czy on się na to zgadza. Wiadomą rzeczą jest, że sam byś nie chciał, aby twoja golizna była gdziekolwiek publikowana, a w dodatku bez Twojej wiedzy. Konsultuj więc takie decyzje bezpośrednio z modelem. Jeżeli nie uzyskasz zgody - nie rób tego wbrew woli modela. Pamiętaj, że w takim wypadku model może założyć sprawę w sądzie o bezprawne wykorzystanie wizerunku. Postępu więc zgodnie z prawem i zgodnie z wolą osoby pozującej.
5
Nie wykonuj zbyt perwersyjnych ujęć, jeśli jest to wasza pierwsza współpraca (no chyba, że model wyraźnie się na to zgodzi). Takie zachowanie z Twojej strony mogłoby spłoszyć i oburzyć modela.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane