Świnka na pieniądze

Czym się kierować przy wyborze konta bankowego?

muszka - specjalista Tipy.pl
W ostatnich latach banków przybywa jak „grzybów po deszczu”. W telewizji coraz więcej słychać o niesamowitych ofertach, tanich kredytach, wspaniałych kontach osobistych, które jeszcze zwracają pieniądze za to, że z nich korzystasz. Jak nie oszaleć w tym natłoku informacji i wybrać rozsądnie najlepsze rozwiązanie? Dowiesz się czytając ten artykuł.
1
Popytaj się Twoich znajomych i rodziny w jakich bankach otworzyli konta i czy są z niego zadowoleni. Są to Twoi najlepsi doradcy, którzy nie upiększają jak konsultanci bankowi tylko powiedzą Ci konkretnie jakie są warunki. Ofert jest wiele. Aby mieć pewność, że to był dobry wybór, powinieneś się zapoznać z co najmniej dziesięcioma ofertami różnych banków. Będzie to na pewno czasochłonne i męczące, ale przynajmniej będziesz miał satysfakcję, że dokonałeś dobrego wyboru. O bankach możesz poczytać nie tylko na głównych stronach, ale także w zestawieniach najlepszych banków organizowanych przez niezależne portale (np. money.pl).
2
Fundamentalne cechy dotyczące konta to opłata za prowadzenie konta, zapłata za wypłaty z innych bankomatów, zapłata za przelewy, czy dany bank oferuje konto internetowe (praktycznie każdy bank oferuje takie konto bo stało się to światowym standardem). Wszystko zależy od tego jakimi środkami dysponujesz. Jeśli masz duże przychody to zapewne stać Cię na pokrywanie dużych opłat za prowadzenie konta, ale przecież nie warto wyrzucać przysłowiowo pieniędzy w błoto, kiedy można je zaoszczędzić. Większość banków chwali się, że za wszystkie te usługi nie pobiera opłat ale jest w tym mnóstwo haczyków (np. aby korzystać z takiej opcji musisz mieć przychody miesięczne na konto minimum 2000 zł). Inne banki oferują korzystanie z konta za darmo kiedy będziemy płacili kartą za zakupy wydając minimum 100zł. Wszystko zależy od tego jaki tryb zarządzania wydatkami prowadzimy.
3
Po zapoznaniu się z ofertami banków wybierz się do dwóch - trzech, które najbardziej Cię zainteresowały. Porozmawiaj z konsultantami i przedstaw swoje oczekiwania. Doradcy powinni dopasować ofertę do Twoich potrzeb. Po wizycie w kilku bankach powinieneś znaleźć coś dla siebie! Gdy zdecydujesz się na otworzenie konta nie zapomnij uważnie przeczytać umowę przed jej podpisaniem, bo zamiast korzyści możesz przysporzyć sobie kłopoty.

Powiązane porady

płatności bezgotówkowe
Nowe formy płatności

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane