serwetki

Jak prawidłowo używać serwetek?
RozrywkaRozrywka - specjalista Tipy.pl

Każdemu może się zdarzyć wylać na obrus lub ubrudzić się cukrem pudrem podczas jedzenia ciasta. W takich sytuacjach ratuje nas serwetka, ale nawet ją obowiązuje pewna etykieta w towarzystwie.
1
Do posiłków w domowym, niezobowiązującym gronie można podać jednorazowe serwetki papierowe. Specjalne okazje wymagają jednak odpowiedniej oprawy. Używać należy serwetek lnianych lub płóciennych, uprzednio wykrochmalonych.
2
Trzymaj się zawsze zasady, że serwetki powinny być pod ręką. W przypadku przyjęcia na stojąco ze szwedzkim bufetem serwetki można umieścić w serwetnikach lub koszykach na sztućce. Jeżeli posiłek odbywa się przy stole serwetki należy położyć obok talerza, pod sztućcami lub nieco ponad nimi.
3
Serwetki nie muszą być jedynie praktycznym dodatkiem, mogą być także piękną ozdobą stołu, jeżeli fantazyjnie je ułożymy (np. w wachlarz, tulipan, zwiniemy w rulonik i ozdobimy mała wstążeczką lub umieścimy w srebrnych serwetnikach).
4
Serwetkę rozkładamy jeszcze przed przystąpieniem do konsumpcji i rozkładamy ją na kolanach. Absolutnie nie wkładamy serwetki za kołnierzyk!
5
Po skończeniu posiłku okruszki, które spadły na serwetkę strzepujemy na talerz. Serwetkę odkładamy obok talerza, nigdy za nim.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane