Pad Thai - makaron po tajsku

Jak zrobić pad thai?

Boorka - specjalista Tipy.pl
Pad Thai - makaron po tajsku
1 z 11
Tajlandia słynie z ulicznych stoisk, na których możemy kupić gotowe potrawy. Jedną z najbardziej popularnych jest pad thai, czyli smażony makaron z woka. Połączenie krewetek i kurczaka z dodatkiem orientalnych przypraw tworzy doskonałą kompozycję, która zachwyci was różnorodnością smaków i niespotykanym aromatem. Danie jest proste w wykonaniu i nie wymaga wiele wysiłku. Poniżej znajdziecie przepis na pad thai prosto ze słonecznej wyspy Phuket.
P

* 300 – 400 g (lub 1 opakowanie) makaronu tajskiego
* Po 3 łyżki: sosu rybnego, octu ryżowego (lub białego octu) i sosu sojowego (w przypadku diety bezglutenowej użyj sosu sojowego niezawierającego pszenicy)
* 3 ząbki czosnku, zmielonego
* 1-2 papryczki chilli, zmielone (2 sprawią, iż danie będzie bardzo ostre)
* 1 łyżeczka brązowego cukru
* 1/4 szklanki bulionu z kurczaka
* 8-12 surowych krewetek średniej lub dużej wielkości
* Opcjonalnie: 1/2 lub 1 szklanka kawałków ugotowanego kurczaka i/lub 1 szklanka tofu, pokrojone w kostkę
* 1 jajko
* Ok. 2 szklanki kiełków fasoli
* Po 1/2 szklanki: świeżej kolendry i świeżej bazylii
* 1 limonka
* Olej rzepakowy, lub inny dobrej jakości olej do smażenia
* Opcjonalnie: 1/4 szklanki prażonych orzeszków ziemnych, zmielonych lub posiekanych
* Opcjonalnie: zgniecione chilli o smaku krewetek

1
Pad Thai - tajski makaron 1
Namocz makaron.

Umieść tajski makaron w garnku z zimną wodą. 300 gramów makaronu powinno wystarczyć dla 2 osób. Mocz go przez godzinę, następnie odcedź. Jeśli się spieszysz doprowadź wodę prawie do wrzenia i zdejmij garnek z ognia, następnie pozostaw makaron w tej wodzie na ok. 10-20 minut. Pamiętaj, aby go nie zagotować. Kiedy będzie namoczony i delikatnie kruchy, odsącz go i przelej delikatnie zimną wodą. Następnie wlej 1 łyżeczkę oleju rzepakowego i wymieszaj rękami, dzięki czemu makaron się nie sklei. Uważaj, żeby zbytnio nie namoczyć makaronu, ponieważ jego nitki osłabną podczas procesu smażenia.

2
Pad Thai - tajski makaron 2
Przygotuj sos do smażenia.

Wlej do kubka 3 łyżki sosu rybnego, 3 łyżki octu ryżowego, 3 łyżki sosu sojowego i 1 łyżeczkę cukru. Następnie dobrze wymieszaj za pomocą łyżki i dostaw na później.

3
Pad Thai - tajski makaron 3
Podsmaż czosnek i papryczki chilli.

Rozgrzej rondelek lub dużą i głęboką patelnię na średnim ogniu. Dodaj 1-2 łyżki oleju, następnie czosnek i papryczki. Smaż je przez ok. minutę mieszając drewnianą łyżką. Pamiętaj dodać łyżkę bulionu z kurczaka, za każdym razem kiedy patelnia będzie sucha.

4
Pad Thai - tajski makaron 4
Dodaj krewetki, kurczaka i tofu.

Dodaj na patelnię krewetki i smaż przez kolejną minutę. Kiedy staną się różowe, dodaj kurczaka i tofu. Smaż, aż do podgrzania. Następnie dodaj łyżkę bulionu z kurczaka jeśli patelnia stała się sucha.

5
Pad Thai - tajski makaron 5
Dodaj jajko.

Za pomocą drewnianej łyżki przesuń składniki na patelni na boki. Wbij jajko na środek. Rozgnieć natychmiast żółtko używając łyżki i wymieszaj, tak jak w przypadku jajecznicy, aż jajko będzie ścięte.

6
Pad Thai - tajski makaron 6
Dodaj makaron.

Wlej na patelnię 1-2 łyżki oleju, następnie dodaj odsączony makaron.

7
Pad Thai - tajski makaron 7
Dodaj sos do smażenia.

Wlej na patelnię sos, przygotowany wcześniej. Szybko wymieszaj go z makaronem.

8
Pad Thai - tajski makaron 8
Smażenie makaronu.

Smaż makaron przez 1-3 minut, aż będzie miękki i nadal nieco lepki. Zamiast mieszać, staraj się go przerzucać, dzięki czemu zapobiegniesz jego połamaniu. Jeśli uważasz, że makaron jest zbyt lepki, unikaj dodawania bulionu z kurczaka na tym etapie, zamiast tego użyj oleju. Unieś delikatnie makaron za pomocą dwóch łyżek i wlej jedną łyżeczkę oleju na dno patelni. Następnie kontynuuj smażenie.

9
Pad Thai - tajski makaron 9
Dodaj kiełki.

Dodaj kiełki i nadal kontynuuj mieszanie, aż staną się nieco miękkie (po 30-60 sekundach). Usuń patelnie z ognia i sprawdź smak dania. Jeśli uważasz, że aromat nie jest wystarczający, dodaj po łyżce sosu rybnego, octu i sosu sojowego. Wymieszaj delikatnie z makaronem i spróbuj jeszcze raz. Powtarzaj czynność, aż uzyskasz pożądany smak. Jeśli makaron jest zbyt gumowy, czyli niedogotowany, smaż danie przez kolejną minutę lub kiedy uzyska oczekiwaną konsystencję.

10
Pad Thai - tajski makaron 10
Nałóż na talerz, umieść dodatki i smacznego!

Umieść makaron na talerzu lub półmisku. Następnie posyp orzeszkami ziemnymi, świeżą kolendrą i bazylią. Na końcu dodaj zgniecione chilli o smaku krewetek oraz limonkę.

Strona 1 z 11

Powiązane porady

Jak gotować makaron?
Spaghetti carbonara
Spaghetti z pieczarkami i pomidorami

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane