pisanki ludziki

Jak zrobić pisanki z pomocą najmłodszych dzieci?

AniaAnia - specjalista Tipy.pl
pisanki ludziki
1 z 7
Poszukujesz sposobu dekorowania pisanek przez najmłodszych domowników. Doskonale trafiłaś, mogą je wykonywać dzieci niemal w każdym wieku i zapewnisz im doskonałą zabawę.
P

* Wydmuszki lub jajka na twardo,
* Pędzelek,
* Farby tempera, akrylowe,
* Pisaki permanentne,
* Talerze papierowe,
* Ręcznik papierowy,
* Impregnat artystyczny,
* Ołówek,
* Folię aluminiową,
* Folię bąbelkową,
* Barwniki do jaj,
* Gofrowaną - falowaną tekturę,
* Gazety,
* Woreczki foliowe samozamykające,
* Karton/brystol,
* klej.

1
odbijanie palców na pisance
Pomaluj wydmuszki impregnatem, aby zakonserwować je i utwardzić. Na papierowe talerzyki nałóż kilka kolorów farbek. Przytrzymuj jajo za jego końce, abyś mogła go obracać podczas pracy. Maczaj palec w wybranym kolorze, nadmiar pozostaw na ręczniku papierowym i odbijaj palce na wydmuszce zmieniając kolory i obracając jajo. (najmłodszym sama przytrzymuj jajo, pozwalając im odbijać paluszki i rączki na pisance).
2
Mini zwierzątka na pisankach
Mini zwierzątka.
Przygotuj ugotowane jajka lub wydmuszki. Na talerz papierowy nałóż kilka kolorów farbek akrylowych, maczaj w nich kciuki wycierając nadmiar papierem i odbijaj je na jajku. Nie wykonuj gęsto odbitek. Odczekaj aż wyschną następnie pisakiem dorysuj detale do każdego odcisku, czyli włosy, oczy, nóżki itp. tworząc mini zwierzątka, ludziki.
3
w paseczki
Pisanki w nietypowe paseczki.
Pomaluj wybraną farbą akrylową fakturowaną tekturkę (takie rękawy w jakie były pakowane kiedyś żarówki) i tocz po niej ugotowane jajo, pozostaw do wyschnięcia. Kontynuuj z następnymi 2-3 kolorami.
4
pisanki malowane
Pisanki malowane za pomocą foli bąbelkowej.
Rozłóż pasek foli bąbelkowej pomaluj wybranym kolorem farbki akrylowej i tocz po niej jajo trzymając za końce jak pokazano na zdjęciu. Pozostaw jajo do wyschnięcia i powtórz z innym kolorem.
5
pisanki malowane folią
Pisanki malowane za pomocą foli aluminiowej.
Kawałek grubszej foli aluminiowej zemnij i ponownie otwórz, pomaluj jedną stronę farba akrylową i ułóż na środku ugotowane jajo, następnie taką lekko zmiętą zawiń wokół jaja delikatnie dociskając. Otwórz folię, wyjmij jajo i pozostaw do wyschnięcia. Powtórz z innymi kolorami jak chcesz.
6
jajka wielkanocne
Mozaika ze skorupek jaj.
Używając jaj zbieraj skorupki uprzedni je myjąc i susząc. Zabarw skorupki w wybranych barwnikach do jaj, segregując osobno poszczególne otrzymane kolory. Wysuszone wkładaj do foliowych woreczków „samozamykających się”. Pokrusz je na drobne uderzając w woreczek łyżką, wałkiem lub ręką. Na twardszym papierze - brystolu narysuj ołówkiem rysunek a następnie pozwól dzieciom wyklejać go kolorowymi drobnymi skorupkami, lub po prostu daj skorupki dzieciom do stworzenia ich własnej mozaiki.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane