kurczak

Jak zrobić kurczaka z wełny?·

HalinkaHalinka - specjalista Tipy.pl
kurczak
1 z 12
Wesołe wielkanocne kurczaczki możesz wykonać w domu wraz ze swoimi pociechami. Będą one doskonałą ozdobą koszyczka, a Twoje dzieciaczki je pokochają. Poniżej znajdziesz instrukcję.
P

* Około 0,5 dag wełny czesankowej (do kupienia tutaj),
* Kawałeczek pomarańczowego filcu (do kupienia tutaj),
* Około 5mm średnicy koraliki,
* Mydło w płynie,
* Ostre nożyczki,
* Igła z nitką albo żyłką.

1
rzeczy do kurczaczka
Będą potrzebne Ci żółta wełna, pomarańczowy filc, czarne koraliki na oczka. Oprócz tego nożyczki i woda, igła z nitką.
2
Robienie kurczaka
Weź kawałek wełny i zroluj w dłoniach nadając mu kształt jajka. Do miski z ciepłą wodą nalej trochę mydła w płynie, następnie zamocz w niej wełniany kawałek.
3
Robienie kurczaka 3
Wyjmij, odciśnij aby nie kapało, weź następny kawałek wełny i owiń luźno ten mokry.
4
Robienie kurczaka 4
Namocz cały kawałek ponownie w wodzie, wyjmij odciśnij i roluj w rękach przez kilka minut, aż rozpocznie się proces filcowania wełny.
5
Robienie kurczaka 5
Ważne jest aby nie rolować za mocno, powinnaś utrzymać jajowaty kształt, delikatnie go dociskając, i formując gdy proces filcowania się rozpocznie.
6
Robienie kurczaka 6
Po kilku minutach kształt kurczaka powinien być gotowy, włóż go pod kran i polewaj na przemian gorącą i zimną wodą. Czynność ta jakby utwardzi wełnę i ją ściśle zbije w kłębek. Odciśnij i ponownie uformuj kurczaka. Powinien on mieć około 3 cm.
7
Robienie kurczaka 7
Z pomarańczowego filcu wytnij mały romb i większy trójkąt prostokątny, naprzeciw konta prostego wytnij mały trójkącik – to będą nogi kurczaka (patrz zdjęcie).
8
Robienie kurczaka 8
Nawlecz igłę żyłką lub mocną nitką, i wbij w miejsce gdzie chcesz przyszyć dzióbek, następnie „złap” go i wbij ponownie w kurczaka. Nie ucinaj nitki przebij przez kurczaka do miejsca gdzie mają być nóżki.
9
Robienie kurczaka 9
Przyszyj nóżki około 5-7 szwami (patrz foto).
10
Robienie kurczaka 10
Teraz pora na skrzydełka, weź nożyczki i naciskając na korpus kurczaka uformuj skrzydełka (patrz foto).
11
Robienie kurczaka 11
Kurczaczek wielkanocny jest gotowy
Strona 1 z 12

Powiązane porady

Zielona trawka Wielkanocna
pisanki - ludziki
Dekoracja wielkanocna

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Wiku$
18.03.2012
Jaki ładny też takiego zrobie !!! ;)
Aniu$
06.04.2011
Extra:***