Konie na plaży podczas mgły

Jak fotografować mgłę?
Boorka - specjalista Tipy.pl

Podczas wykonywania zdjęć mgła może nadać fotografii nieco tajemniczości. Może się ona pojawić w każdym momencie począwszy od późnego wieczoru do wczesnych godzin porannych. Tryb zamglenia zmniejsza nasycenie kolorów i kontrast. Światło jest rozpraszane w znacznie szerszym zakresie, tworząc obraz mniej określony i niewyraźny. Dostępna ilość światła jest mniejsza, dlatego potrzeba dłuższego czasu ekspozycji. Należy uważać, aby obraz nie był zbyt zamazany. Poniżej znajduje się kilka wskazówek, które pomogą Ci uzyskać piękny obraz nie zapominając o głównym obiekcie.
1
Głębia.

Skup się na elementach obrazu umieszczonych na pierwszym planie, blisko aparatu. Te najbliższe będą zawierać wyższy poziom kontrastu i koloru w porównaniu do elementów znajdujących się w tle. Dzięki temu uzyskasz głębię, którą widz będzie w stanie dostrzec.

2
Oświetlenie.

Ilość kropel wody w powietrzu podczas mgły, zwiększa szanse na rozproszenie światła i tworzy efekt dyfuzji. Ustawienie aparatu w kierunku źródła światła nada fenomenalny efekt. Pamiętaj, że rozproszenie fotografowanego źródła światła zależy od perspektywy i kąta pod jakim robisz zdjęcia.

3
Kształt i sylwetka.

Mgła ma zdolność do usuwania faktury i kontrastu. Im staje się cięższa, tym łatwiej usuwa szczegóły, podkreślając główne kształty i elementy. Mgła rozmywa detale, pozostawiając tylko zarys sylwetki postaci. Mgła jest koloru jasnego, dlatego rezultatem może być niesamowity efekt kontrastu pomiędzy nią, a postacią. Aby go uzyskać ustaw czas ekspozycji oparty na mgle, aby zminimalizować elementy scenerii do mgły i sylwetki. Zwróć uwagę na pozycje elementów i postaci, aby zmieniały się przy kolejnych ujęciach.

4
Fotografuj z zewnątrz.

Trudno jest fotografować mgłę, bez obcowania z efektem, jaki wywiera ona na poszczególne elementy. Poprzez robienie zdjęć mgły poza jej granicami, fotograf może uchwycić to jak mgła wygląda w całości. Z daleka mgła wygląda bardziej jak nisko zawieszona chmura.

5
Czas jest wszystkim.

Czas ujęcia, może wpłynąć na efekt końcowy. Pamiętaj, że mgła się przemieszcza, a jej gęstość zmienia się w czasie. Perfekcyjne dopasowanie w czasie jest bardzo trudnym zadaniem. Dlatego wykonaj kilka ujęć tej samej scenerii, z przerwami kilkuminutowymi. Eksperymentuj z czasem ekspozycji w zależności od szybkości ruchu mgły. Pamiętaj, iż dłuższy czas naświetlania, może spowodować szum wytworzony na ostatecznym zdjęciu.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane