Fotografia kobiety

Jak fotografować ludzi?
Boorka - specjalista Tipy.pl

Często to ludzie sprawiają, że dana podróż staje się niezapomniana. Dlatego warto jest ich uwiecznić. Poniżej znajduje się 10 wskazówek, które Ci w tym pomogą. Pamiętaj jednak, że są trzy wspólne podstawy, które łączą wszystkie dziedziny fotografii: prawidłowy czas ekspozycji, poprawny balans bieli oraz ostrość.
1
Punkt centralny.

Nowoczesne aparaty cyfrowe mają wiele punktów ostrości, które umożliwiają jej blokadę na pewnych obiektach. W przypadku fotografii portretowej duża ilość punktów ostrości może być przeszkodą. Podczas korzystania z wszystkich punktów ostrość aparatu zostanie na nie podzielona. Czasami się to sprawdza, czasami jednak nie i Twój obiekt może pozostać nieostry. Dlatego najlepiej jest skupić się na jednym punkcie. Ten położony w miejscu centralnym jest najsilniejszy, tak więc użyj go dla blokady ostrości na punkcie, wybranym przez Ciebie, nie przez aparat.

2
Oczy.

Oczy są najistotniejszym elementem w przypadku fotografii portretowej. Jeśli są ostre, a reszta obrazu delikatnie rozmyta, to zdjęcie nadal może być bardzo efektowne. Dlatego ustaw punkt centralny na oczach.

3
Używaj szeroko otwartej przesłony.

Przesłona, czyli f, to element, który kontroluje ilość światła docierającego do czujnika. Duży otwór przysłony oznacza małe ustawienie f. Dlatego f/2.8 ustawia otwór na większy niż f/16 i dzięki temu jest ustawiona mniejsza głębia ostrości.

4
70 mm lub więcej.

Na ogniskowej krótszej niż 70 mm, zaczynają występować zakłócenia. Tak naprawdę zaczyna to być widoczne przy ogniskowej krótszej niż 50 mm. Jeśli Twój kadr jest całkowicie wypełniony obiektem, w przypadku używania obiektywu szerokokątnego, jego głowa zaczyna przybierać dziwne kształty. Tradycyjna długość ogniskowej w przypadku zdjęć portretowych waha się pomiędzy 80 mm a 135 mm. Jednak przedział między 70 mm, a 20 mm również się może sprawdzić.

5
Format RAW.

Nie ma sensu w kupowaniu cyfrówki jeśli wykonujesz bezustannie zdjęcia w formacie JPG. Fotografowanie w formacie RAW przechwytuje wszelkie dane obrazu. Format JPG umożliwia jedynie zatrzymanie podstawowych danych. Pamiętaj, że w przypadku formatu RAW większość błędów można jeszcze naprawić.

6
Fotografia kobiety
Fotografuj w cieniu.

Pełne słońce to ostatnie miejsce, które może się nadawać do fotografowania portretów, ponieważ efektem mogą być cienie w niepożądanych miejscach.

7
Najlepsze są pochmurne dni.

Idealne oświetlenie niekoniecznie może być uzyskane w studio przy użyciu drogiego sprzętu. Natura również może Ci dostarczyć delikatne i równomierne oświetlenie. Możesz je uzyskać w pochmurne dni, które wzbogacą kolory i dostarczą pożądane cienie.

8
Słoneczna reguła szesnastu.

Jest to zasada ustalania ekspozycji słoneczny dzień, która polega na ustawieniu przesłony na wartość f/16 i szybkości otwarcia migawki odwrotnej do szybkości ISO. Tak więc, jeśli ISO ma wartość 100, a przysłona f/16, to czas otwarcia migawki powinien być ustawiony na 1/100 sekundy. W przypadku dnia pochmurnego zamiast f/16 użyj f/8.

9
Zwróć uwagę na tło.

Zwracaj uwagę na to co dzieje się wokół krawędzi kadru. Unikaj drzew i innych, podobnych obiektów, które sprawiałby wrażenie połączenia z Twoim głównym obiektem.

10
Fotografia mężczyzny
Nigdy nie używaj lampy błyskowej z aparatu.

Użycie lampy błyskowej z aparatu to najprawdopodobniej najgorszy błąd jaki można wykonać podczas wykonywania portretów i daje niepożądane oświetlenie.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane