Zdrowe odżywianie

Co jeść podczas okresu?

Boorka - specjalista Tipy.pl
Większość kobiet cierpi z powodu niektórych objawów zespołu napięcia przedmiesiączkowego, czy to występujących regularnie, czy nie. Mogą do nich należeć nastrojowość, drażliwość, depresja, skurcze, bóle głowy i wiele innych. Istnieje kilka produktów, które warto jeść, aby zminimalizować lub kompletnie usunąć wyżej wymienione objawy.
1
Jajka
Przekąski zawierające białko.

Jeśli wiadomo, że generalnie stężenie cukru w Twojej krwi jest nierówne, na pewno podczas dni okresu, sprawa się nie polepszy. Dlatego może występować większa wrażliwość. Usprawnij to spożywając 5 małych posiłków dziennie, zamiast 3 większych. Wlicz do codziennej diety produkty zawierające białka, takie jak jajka, banany i orzechy.

2
Płatki z ziarnami zbóż
Pełne ziarna pszenicy.

Produkty pełnoziarniste, takie jak chleb, owoce i warzywa, powinny być głównymi składnikami dań, ponieważ zwiększają poziomu serotoniny we krwi, a co za tym idzie zwiększają poziom odczuwanego szczęścia.

3
Szklanka wody
Woda.

Spożywaj tyle wody, ile to możliwe. Nie tylko będziesz dobrze nawodniona, ale i unikniesz bólu głowy, oraz oczyścisz organizm z wszelkich toksyn.

4
Sól
Unikaj soli.

Tydzień przed spodziewanym okresem i nachodzącym bólem, postaraj się usunąć z diety wszelką sól, ponieważ przyczynia się ona do zatrzymywania wody w organizmie. Sól ma również powiązanie z bólem głowy, dlatego jeśli usuniesz ją odpowiednio wcześniej z diety, możesz zauważyć znaczną poprawę.

5
Nabiał
Ogranicz nabiał.

Nabiał ma wspaniały wpływ na organizm i na kości, jednak pamiętaj, że zapobiega również wchłanianiu magnezu, który jest niezbędny podczas okresu. Jeśli uważasz, że Twoja dieta nie dostarcza Ci odpowiedniej ilości magnezu, skontaktuj się z lekarzem.

6
Kawa
Unikaj kofeiny.

Kofeina sprawia, że możesz poczuć zdenerwowanie i pobudzenie. Przez co zwiększy Twoją wrażliwość i ryzyko wystąpienia bólów głowy oraz wzdęć. Spróbuj przerzucić się na kawę bezkofeinową.

7
Ryba
Jedz ryby.

Zwiększając swoje spożycie kwasu Omega-3, przyczynisz się do poprawy ogólnego stanu zdrowia i koloru skóry. Powoduje on również zmniejszenie ryzyka wystąpienia raka piersi. Doskonałym źródłem tego kwasu jest tuńczyk i łosoś.

8
Witamina E
Witamina E.

Wspaniałym źródłem witaminy E są przede wszystkim nasiona słonecznika, oliwa z oliwek, awokado oraz migdały. Dzięki niej możesz zmniejszyć wrażliwość swoich piersi podczas okresu.

?

Wskazówki
* Jeśli dostosujesz się do wyżej wymienionych wskazówek, na pewno zauważysz, iż objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego zostały zminimalizowane lub zanikły. Pamiętaj, że zawsze można znaleźć inną drogę, niż przyjmowanie medykamentów.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

piękne nogi bez żylaków
Joga

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane