alergia

Jak radzić sobie z alergią na pyłki?
muszka - specjalista Tipy.pl

Najsilniejszy okres pylenia trwa od lutego aż do końca lipca. Jest to prawdziwy koszmar dla alergików. Większość alergików najchętniej nie ruszałaby się w ogóle z domu. Przykre objawy, takie jak ciągły katar, podrażnione oczy, nie dają osobom uczulonym spokoju. Istnieje kilka skutecznych sposobów, aby zwalczyć te uciążliwe objawy i przetrwać sezon pylenia. Poniżej znajdziesz kilka porad.
1
Co kiedy pyli?

Od połowy lutego zaczyna pylić leszczyna i olcha. W maju następuje sezon gdzie wszystko zaczyna kwitnąć i niestety pylić. Pylenie rozpoczyna: wierzba, topola, dąb, brzoza. Od połowy maja do końca czerwca problemy sprawiają: sosna, orzech, jodła i buk. Od początku czerwca do połowy lipca pylą zboża i trawy. Najbardziej uciążliwe są pyłki traw, ponieważ wiatr przenosi je na duże odległości, dlatego ich stężenie jest bardzo duże. Aż 60% alergików cierpi właśnie z powodu pyłków traw. Od połowy lipca do końca września pylą chwasty. Z tego grona najsilniej uczula pokrzywa, babka i bylica.

2
Jak poznać czy to alergia?

W tym celu należy wybrać się do alergologa. Zwykle wykonuje się dwa rodzaje testów: skórne lub z krwi. Testy skórne polegają na nakłuciu skóry igłą i wprowadzenie w to miejsce alergenu. Jeśli wystąpi reakcja alergiczna na dany alergen to znaczy, że jesteśmy uczuleni. Tego badania nie należy wykonywać w okresie pylenia. Drugim testem jest test z krwi. Polega on na badaniu poziomu IgE – immunoglobuliny typu E. Podwyższony poziom IgE ogólnego zwykle świadczy o uczuleniu. To badanie można wykonywać w okresie pylenia.

3
Naturalne sposoby radzenia sobie z alergią

Na spacery wybieraj się po deszczu - wtedy stężenie pyłków jest o wiele mniejsze, niż w powietrzu suchym. Zawsze, gdy wychodzisz miej przy sobie chusteczki i wodę. Gdy złapie Cię atak kichania, przemyj twarz wodą. W nocy i po deszczu wietrz mieszkanie. Możesz również zainstalować w domu oczyszczacz powietrza, który pomoże Ci pozbyć się pyłków. Oprócz tego podczas spacerów noś okulary przeciwsłoneczne- uchronią one Twoje oczy przed pyłkami.

4
Leki dla alergików
- Środki antyhistaminowe (Xyzal, Zyrtec, Virilix, Alertec). Niektóre z nich mogą powodować senność lub zwiększenie apetytu. Jeśli takie reakcje wystąpią - powiedz o tym lekarzowi.
- Środki, które likwidują stan zapalny nosa (Flixonase, Rhinocort).
- Środki do leczenia kaszlu alergicznego (Budesonid, Flixotide).
- Środki antyleukotrienowe, polecane przy przewlekłym nieżycie nosa(Singular).
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

chory
03.12.2014
Te artykuly nie zawieraja zadnych naturalnych srodkow, np. ziol, w leczeniu tulko jesli cos to do lekarza. Co to za porady?