szkic

Jak szkicować trudne obiekty?

3
szkic człowieka
Kolejnym problematycznym elementem jest postać ludzka. W tym wypadku rozpiszę się trochę rozleglej, gdyż rysunki ludzi są najczęściej wykonywane.
Zacznijmy więc od podstawowego problemu - podobizny. Często rysujemy szkic i wychodzi nam ładnie, tylko niepodobnie. Jak to się dzieje? Otóż, opanowanie warsztatu to jeszcze nie jest pełny sukces. Trzeba się nauczyć uchwycić podobieństwo. Bez obaw, tak naprawdę polega to na przeniesieniu odpowiednich proporcji na kartkę.
Jakie wykonać ćwiczenie, by się tego nauczyć? Tutaj proponuję kolejną nieładną rzecz. Należy znów posłużyć się zdjęciem (tym razem danej osoby) i przekalkować na kartkę delikatnie jej kontury. Dosłownie jedynie lekko zaznaczyć gdzie ma nos, oczy etc. Potem poprawiamy to patrząc na zdjęcie. Nie róbmy jednak tego bezmyślnie, chodzi o to, by nauczyć się odzwierciedlać proporcję.
4
szkic dłoni
Kolejnym problemem w przypadku szkicowania ludzi są ich części ciała. Za najgorsze jednogłośnie uznawane są dłonie. W istocie, jest to trudna część ciała, jednak jej szkicu również możemy się nauczyć. Jak to zrobić? Trzeba po prostu ćwiczyć rysowanie samych dłoni. Dopiero potem przejść do "wcielenia" ich do postaci. Możemy ćwiczyć patrząc na własną dłoń, rysując ją w różnych pozycjach.
Aby dobrze ją naszkicować użyjmy metody geometrycznej - zanim przystąpimy do rysowania dłoni, naszkicujmy sobie kreskami proporcje.
?

Wskazówki
* Często mogliście słyszeć od nauczyciela plastyki: starajcie się nie używać gumki. Owszem, gumki powinno używać się jak najmniej, jednak nie obawiajmy się jej aż tak. Jeżeli nie uda nam się drobny szczegół, który może wszystko zepsuć, lepiej go zetrzeć, niż zaczynać cały rysunek od nowa!

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Joanna
23.06.2020
Może warto by zacząć po prostu od prostszych rzeczy? Przejść powoli przez poszczególne etapy, które potem połączą się w całość. Sama się uczę z YT i nie wiem, czy bez czyjejś pomocy chciałabym się za to zabrać. Mieszkam w Poznaniu i myślę o akademii rysunku Co sądzicie?
jamkowalski
26.08.2016
Ja nauczyłem się perfekcyjnie rysować dzięki temu, szczerze polecam :) https://naukarysowania.wordpress.com/
sznelka
26.02.2012
Super:) właśnie takiej strony szukałam. bardzo długo nie szkicowałam.Ale teraz spróbuje
ghg
04.02.2012
fajne