PMS

Jak złagodzić zespół napięcia przedmiesiączkowego?
BlondJaponkaBlondJaponka - specjalista Tipy.pl

PMS czyli zespół napięcia przedmiesiączkowego to przypadłość towarzysząca większości kobiet przez kilka dni przed okresem. PMS charakteryzuje się huśtawką nastrojów, drażliwością, nerwowością, agresją, frustracją oraz towarzyszącymi bólami głowy, piersi, kręgosłupa oraz przybieraniem na wadze i wzdęciami. Przez to wszystko można oszaleć. Kłótnie z partnerem, szefem, niekontrolowane wybuchy i przygnębienie. Najlepiej byłoby zostać w domu i nie narażać się ludziom dookoła ale przecież trzeba jakoś żyć. Poniżej znajdziesz poradnik jak przeżyć samej i pozwolić żyć innym.
1
czekolada na pms
Odpowiednia dieta

Na ból piersi i głowy pomoże ci witamina B6 która zawarta jest w takich produktach jak mięso, ryby, fasola. Witaminy z grupy b działają również antydepresyjnie i uspokajająco.

Wahania nastroju uspokoi natomiast magnez. Znajdziesz go w orzechach i gorzkiej czekoladzie.

Staraj się nie używać soli ponieważ zatrzymuje ona wodę w organizmie (a ty i bez tego będziesz spuchnięta). Wprowadź do diety środki moczopędne - natka pietruszki, herbata z dziurawca, owiec siewny, poziomki itp.

Aby zmniejszyć wzdęcia nie jedz kapusty, grochu ani innych warzyw wydymających oraz wystrzegaj się napojów gazowanych.
2
Na kilka dni przed okresem nie planuj żadnych spotkań, negocjacji czy zdawania egzaminów (no chyba że nie masz wyjścia). Za kilka dni będziesz potrafiła podejmować decyzje z zimną krwią. Szkoda abyś miała zaprzepaścić jakiś ważny kontrakt czy podjąć niewłaściwą decyzję pod wpływem impulsu. Za parę dni również będziesz miała więcej sił zarówno fizycznych jak i psychicznych.
3
Kilka dni przed okresem wystrzegaj się dentystów, depilacji woskiem czy broń Boże makijażu permanentnego. W tych dniach jesteś bardziej wrażliwa, Twój próg bólu jest dużo niższy niż zazwyczaj. Przed okresem unikaj również farbowania włosów ponieważ kolor może nie wyjść taki jak planowany.
4
Agresja podczas PMS
Pij melisę, zażywaj ziołowe środki uspokajające np. Persen. Spytaj w aptece o preparaty łagodzące objawy napięcia przedmiesiączkowego np. Femal PMS forte.
5
Bądź aktywna fizycznie. Badania dowodzą, że kobiety regularnie uprawiające sport rzadziej cierpią na PMS. Poza tym wysiłek fizyczny pozwoli Ci wyładować złość i agresję.
6
PMS
Będziesz mniej drażliwa jeśli będziesz spać co najmniej 8 godzin dziennie.
7
Jeśli objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego są bardzo silne i utrudniają Ci normalne funkcjonowanie poproś ginekologa o pomoc. Prawdopodobnie zaleci Ci zbadanie poziomu hormonów i zastosuje odpowiednią kurację.
Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane