Grillowane udka z kurczaka

Jak zrobić grillowane udka z kurczaka?

Boorka - specjalista Tipy.pl
Grillowane udka z kurczaka
1 z 8
Piękna pogoda sprzyja spędzaniu czasu na słońcu i grillowaniu. A czy jest coś lepszego niż soczyste, grillowane udka z kurczaka? Poniżej znajdziesz przepis na kurczaka z grilla.
P

* ---- Składniki ----
* 9 nóżek z kurczaka
* Opcjonalnie 2 duże udka z kurczaka
* ---- Marynata ----
* 4 łyżki octu ryżowego lub winnego
* 4 łyżki sosu sojowego
* 1 łyżka oliwy z oliwek
* Opcjonalnie 1 łyżka ostrego sosu
* ---- Sos ----
* 1 łyżka miodu
* 1 łyżka sosu tabasco
* 2 łyżki ulubionego sosu bbq

1
Udka z grilla - 1
Wykonaj marynatę z 4 łyżek octu, 4 łyżek sosu sojowego i 1 łyżki oliwy z oliwek.
2
Udka z grilla - 2
Wlej marynatę do woreczka strunowego i dodaj do środka kurczaka, następnie dobrze wymieszaj. Aby uniknąć przecieku umieść woreczek z kurczakiem i marynatą w garnku i wstaw do lodówki, na co najmniej 4 godziny. Dla lepszego rezultatu marynuj kurczaka przez całą noc.
3
Udka z grilla - 3
Kluczem do przepisu jest używanie węgla drzewnego. Dzięki niemu kurczak osiągnie wspaniały smak. Przygotuj brykiety z węgla drzewnego tak jak podaje instrukcja na opakowaniu. Zazwyczaj jednak kiedy osiągają kolor szary oznacza to, że są gotowe. Wyłóż nóżki z kurczaka na grilla.
4
Udka z grilla - 4
Przykryj grill i pozwól im się smażyć przez ok. 5-10 minut.
5
Udka z grilla - 5
Przewróć nóżki na drugą stronę, ponownie przykryj i pozostaw na kolejne 5-10 minut. Po tym czasie możesz jeszcze delikatnie je obracać. Czas smażenia będzie zależeć od grubości mięsa oraz jakości grilla. Przeważnie zajmuje to od 45-60 minut.
6
Udka z grilla - 6
Podczas kiedy mięso się smaży, wykonaj sos. Wymieszaj łyżkę miodu, łyżkę sosu tabasco oraz 2 łyżki sosu bbq.
7
Udka z grilla - 7
Ok. 10 minut przed zakończeniem smażenia posmaruj nóżki zrobionym sosem. Po 5 minutach obróć nóżki na drugą stronę. Zdejmij nóżki z grilla i podaj gościom. Smacznego!
Strona 1 z 8

Powiązane porady

Grillowane krewetki z sosem
słodkie ziemniaki
grillowanie

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane