Skrobia ziemniaczana

Jak przygotować kąpiel w krochmalu?

Boorka - specjalista Tipy.pl

Kąpiel w krochmalu to nic innego jak kąpiel z użyciem skrobi ziemniaczanej, która łagodzi podrażnienia skóry. Efekty to łagodzenie podrażnień skóry, łagodzenie uczucia swędzenia i pieczenia, mniejsza skłonność do wysuszania się skóry.

P

* Dla dziecka: wanna dziecięca.
* Dla dorosłego: wanna lub plastikowy zbiornik na wodę (wystarczająco duży, aby zanurzyć całe ciało)
* Dla dziecka: 1/2 szklanki skrobi.
* Dla dorosłego: 2 szklanki skrobi.
* Ręcznik do ciała.
* Ręcznik do twarzy.

1
Napełnij 2/3 wanny ciepłą wodą. Głębokość powinna być wystarczająca do zanurzenia podrażnionych miejsc. Jeśli całe ciało jest podrażnione, napełnij całą wannę.
2
Rozpuść skrobię w pojemniku zimnej wody, następnie dolej ją do wanny i dobrze wymieszaj.
3
Rozbierz się i wykaż się ostrożnością podczas wchodzenia do wanny.
4
Za pomocą ręcznika do twarzy, namocz części ciała niezanurzone w wodzie. Jeśli podrażniona jest skóra głowy, namocz delikatnie ręcznik i nałóż go na głowę. Siedź w wannie maksymalnie 20 minut, pamiętaj aby nie pocierać ręcznika o ciało.
5
Po 20 minutach spuść wodę i osusz ciało za pomocą suchego ręcznika. Nie używaj prysznica, ani nie spłukuj skrobi. Nie używaj mydła nawet w celu umycia rąk, chyba, że specjalne mydło jest zalecone przez lekarza.
6
Trzymaj ciało rozgrzane i unikaj chłodzenia.
7
Korzystaj z kąpieli w krochmalu raz lub dwa razy dziennie, w zależności od stanu ciała.

Powiązane porady

alergia pokarmowa, leczenie alergii pokarmowej, alergia leczenie
grzybica skóry

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane