olejek pichtowy

Jak stosować olejek pichtowy?

Olejek pichtowy otrzymywany jest z syberyjskiej jodły, rosnącej w niezanieczyszczonych regionach Dalekiego Wschodu. Olejek pozyskuje się igieł znajdujących się na wierzchołku młodych pędów, które zawierają substancje przenikające przez żywe tkanki człowieka, co z kolei umożliwia głębokie wniknięcie substancji czynnych i przyspiesza leczenie. Zastosowanie olejku jest bardzo szerokie i jest on zalecany w przypadku dolegliwości takich jak: reumatyzm, bóle kości, mięśni i stawów, dychawica oskrzelowa, grypa, angina, katar, opryszczka, choroby skóry i wiele innych.
1
Olejek pichtowy (do kupienia tutaj) można stosować wewnętrznie, poprzez rozpuszczenie 5 do 10 kropli olejku w kilku łyżkach wody. Miksturę zażywa się trzy razy dziennie, najlepiej o godzinach: 7.00, 12.00 i 18.00. Należy pamiętać, aby ilość kropli przyjmowanych w ciągu dnia nie przekraczała 30.
2
Na choroby skórne i bóle stawów, najlepiej będą działały masaże z użyciem olejku. Należy go jednak przede użyciem rozcieńczyć w proporcji 1:1 z wazeliną, oliwą z oliwek lub olejkiem dla dzieci. Gotową miksturę wcieramy w chore miejsce i pozostawiamy na kilka minut do wchłonięcia.
3
Olejek pichtowy charakteryzuje się specyficznym leśnym zapachem, który działa rozluźniająco, dlatego warto dodać ok. 10 kropel do kąpieli. Po moczeniu w takiej aromatycznej, ciepłej wodzie z pewnością poczujemy się wypoczęci i zrelaksowani.
4
Olejek zmieszany z codziennym kremem do pielęgnacji twarzy okazuje się doskonałym kosmetykiem, który zwiększa krążenie krwi, wygładza zmarszczki i skórę.
5
W przypadku łuszczącej się skóry głowy lub bardzo silnego łupieżu dodajemy ok. 12 kropli olejku do 25 ml szamponu, którego normalnie używamy, wstrząsamy delikatnie i powstałą miksturą myjemy włosy. Po kilku tygodniach będą już widoczne efekty, a cała kurację stosujemy przez 6 miesięcy.
6
Przewlekłe schorzenia górnych dróg oddechowych leczymy stosując inhalację. Do miski z gorącą wodą dodajemy 2-3 krople olejku i nachwalmy się nad nią okrywając głowę ręcznikiem, wdychamy opary przez ok. 5 min.
7
W przypadku grypy nacieramy olejkiem piersi, plecy, dłonie i stopy, co działa rozgrzewająco. Aby pozbyć się kataru można zastosować inhalacje, oraz dodatkowo posmarować wnętrze nosa niewielką ilością specyfiku.
!

Uwaga!
* Przed pierwszym użyciem, rozetrzyj jedną kroplę na skórze przedramienia, jeśli nie pojawią się w tym miejscu zmiany, oznacza to, że bez przeszkód można rozpocząć terapię, jeśli natomiast skóra stanie się zaczerwieniona i podrażniona, najprawdopodobniej jesteśmy uczuleni na olejek i nie należy go stosować.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Kotek
astma, astma oskrzelowa, astma leczenie
katar

Komentarze (0)

* Pola wymagane