sól bocheńska

Jak stosować sól bocheńską?

Sól bocheńska, inaczej jodowo-bromowa, pozyskiwana jest z mioceńskich złóż solankowych z okolic Bochni. Produkt ten działa zbawiennie na wiele schorzeń i aktywnie wspomaga ich leczenie. Obfituje ona w wapń, magnez, jod i brom, a jej wielką zaletą jest fakt, że może być stosowana nawet do bardzo wrażliwej skóry, dzięki czemu można jej używać w leczeniu alergii lub łuszczycy. Przy schorzeniach skóry powszechnie stosowane są wyjazdy nad morze, ponieważ słona woda i słońce zbawiennie wpływają na stan skóry. Jeśli jednak nie mamy czasu lub środków na wyjazd, warto skorzystać z tego substytutu i zorganizować sobie morski klimat we własnej wannie, a słoneczną plażę na ogrodzie lub nawet na balkonie.
1
Sól bocheńska przynosi ulgę w schorzeniach reumatycznych, problemach z przemianą materii, przewlekłym zapaleniu przydatków, zaburzeniach ukrwienia obwodowego kończyn, oraz chorobach skóry takich jak: łuszczyca, wyprysk przewlekły, rybia łuska itp.
2
Kąpiele z dodatkiem soli są najpopularniejszym i najprostszym sposobem jej stosowania. Najczęściej stosuje się stężenie 1-3%, w przypadku bardzo poważnych chorób skórnych można użyć roztworu 6%, oznacza to, że na 100 litrów wody należy dodać od 1 do 6 kg soli bocheńskiej. Woda powinna mieć temperaturę ok. 36 stopni, a cała kąpiel powinna trwać ok. 15 minut.
3
Jeśli dopiero rozpoczynamy kurację solą bocheńską, należy rozpocząć od niskiego stężenia roztworu i w miarę kolejnych kąpieli dodawać większe dawki soli. Po kąpieli spłukujemy ciało wodą z prysznica i w jeszcze wilgotną skórę, wcieramy oliwkę.
4
Ciepła woda pomaga we wchłanianiu przez skórę składników mineralnych, a sól działa antyseptycznie i rozgrzewająco oraz pobudza procesy biochemiczne jeszcze przez jakiś czas po zakończeniu kąpieli.
Jeśli leczymy w ten sposób choroby skórne, warto odlać nieco roztworu do spryskiwacza i kilkukrotnie w ciągu dnia spryskiwać chore miejsca, co pomoże w szybszym wyleczeniu.
5
Można przygotować również inhalację z 3% roztworu soli. Do miski z gorącą wodą należy dodać ok. 3 łyżek stołowych soli, po wymieszaniu należy przykryć głowę ręcznikiem, nachylić się nad miską i głęboko wdychać opary.
6
Efekty mogą być widoczne już po kilku zastosowaniach, jednak czasem należy czekać na nie nieco dłużej.
7
Przeciwwskazaniami do korzystania z kuracji solnej są: niewydolność krążenia, choroba naczyń wieńcowych, nadciśnienie tętnicze, nadczynność tarczycy, gruźlica.
?

Wskazówki
* Sól bocheńską można kupić w większości aptek, a cena za kilogram wynosi ok. 8 zł.

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane